Прем'єр - міністр України Арсеній Яценюк дав доручення Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству фінансів, Державній фіскальній службі, Міністерству закордонних справ та Міністерству юстиції України напрацювати пропозиції щодо вирішення кризової ситуації, яка склалася з експортом вітчизняної текстильної продукції до країн ЄС у рамках Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС. Офіційне звернення щодо необхідності терміново вирішити проблему на початку лютого Прем'єр-міністрові направила Торгово-промислова палата України.
Палата висловила занепокоєність від імені бізнес-спільноти з приводу того, що наразі вітчизняні підприємці-виробники текстильної продукції не можуть отримувати на митницях преференційні сертифікати EUR-1, хоча їх товари мають походження з України. До такої ситуації призводять суперечності правових норм, які викладено в ст. 15 Угоди про Асоціацію з ЄС та в главах 23, 24 Митного Кодексу України.
«Така ситуація веде до значних збитків для українських виробників текстильної продукції і в подальшому, якщо не вжити негайно відповідних заходів, призведе до повного знищення цілої галузі в країні », - зазначає перший віце-президент ТПП України Михайло Непран.
Торгово-промислова палата України наразі пропонує три варіанти вирішення проблеми. По-перше, митні органи можуть керуватися нормами Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур від 15.06.2011. По-друге, на термін урегулювання питання невідповідності норм Кіотської конвенції та Митного Кодексу України з нормами ст. 15 Угоди про Асоціацію з ЄС пропонується застосувати механізм компенсаційних виплат компаніям, виробництво яких здійснюється із застосуванням етапу переробки іноземних товарів у встановленому законодавством порядку. І, по-третє, - поставити перед уповноваженими органами ЄС питання щодо тимчасового незастосування ст. 15 Угоди, яка стосується заборони повернення мита або звільнення від сплати мита.
Керівництво ТППУ, яке діє в інтересах малого та середнього українського бізнесу, висловлює сподівання, що найближчим часом це питання буде врегульовано з урахуванням чинних нормативних актів, економічної ситуації та можливих соціально-економічних наслідків для існування та розвитку галузі легкої промисловості.