Нині фармацевтичний ринок України переповнений аптечними установами, на вивісках яких вказується, що саме в них «кращі», «низькі» чи соціальні ціни. Така агресивна реклама аптек призводить до нав'язування споживачам ідеї про доцільність придбання ліків саме в таких пунктах, і суперечить правилам рекламування фармацевтичних установ, які прийняті на теренах Європейського Союзу, а також положенням директиви ЄС.
З метою внесення змін до чинного законодавства України й обмеження інформації, яку дозволено розміщувати аптечним закладам на своїх логотипах і зовнішній рекламі при Торгово-промисловій палаті України у складі Комісії з питань захисту від недобросовісної конкуренції була створена Робоча група з питань захисту від недобросовісної реклами.
Результатом її діяльності стала низка напрацьованих положень до проекту Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів).
Робоча група змогла об'єднати та започаткувати реалізацію інтересів представників як великого бізнесу, що здійснює діяльність у масштабах всієї країни, так і дрібних регіональних підприємців. У стислі терміни вона започаткувала подальший розвиток сприятливого бізнес-клімату на ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
Для реалізації кінцевої мети протягом 2015 року Робоча група вела активне листування з органами державної влади, проводила засідання та круглі столи, зустрічі з представниками органів виконавчої влади, народними депутатами, метою яких була підготовка єдиної законодавчої ініціативи, що сприяла б упорядкуванню зовнішньої реклами аптечних закладів.
У результаті діяльності Робочої групи з питань захисту від недобросовісної реклами, за сприяння Торгово-промислової палати України, Дніпропетровської торгово-промислової палати до проекту Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) було внесено наступні положення:
«На фасаді будівлі, де розташовується аптечний заклад, згідно з його призначенням повинна розміщуватись вивіска із зазначенням виду закладу. На видному місці перед входом до аптечного закладу розміщується інформація про найменування суб'єкта господарювання, режим роботи аптечного закладу. Для аптек та їх структурних підрозділів має бути наявна інформація про місцезнаходження чергової (цілодобової) та найближчої аптек.
На вивісці та на зовнішніх рекламних конструкціях аптечного закладу дозволяється, окрім використання позначення виду аптечного закладу, розміщувати найменування суб'єкта господарювання, найменування аптечного закладу та логотип, який належить суб'єкту господарювання на законних підставах, за умови, що найменування суб'єкта господарювання, найменування аптечного закладу та/або знак для товарів та послуг (логотип) не містять:
- вказівки щодо рівня або іншої ознаки цін, яка може вплинути на наміри споживача щодо придбання товарів у такому закладі;
- інформації, що може вводити споживача в оману щодо орієнтованості аптечного закладу на обслуговування певних соціальних груп населення;
- порівнянь із іншими аптечними закладами.
За бажанням ліцензіат може встановити сигнальний покажчик аптечного закладу та його структурного підрозділу, загальний опис якого затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.
Аптечні заклади повинні мати порядковий номер та, за бажанням ліцензіата, найменування».
У планах Робочої групи - розробка та узагальнення подальших заходів щодо впровадження змін до національного законодавства України стосовно реклами лікарських засобів та аптечних закладів, що здійснюють роздрібну торгівлю лікарськими засобами.
Пріоритетними напрямками діяльності Робочої групи залишаються реформування чинного законодавства України у сфері рекламування аптечних установ, у тому числі внесення відповідних змін до Законів України «Про рекламу», «Про заклади охорони здоров'я та медичне обслуговування», «Про лікарські засоби», а також відстеження процесу прийняття та затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) у редакції, розробленій за участю фахівців Робочої групи.