(044) 584-28-24  
Velyka Zhytomyrska Str. 33, Kyiv, 01601, Ukraine

ЯК ПРОСУВАТИ БІЗНЕС У ПОЛЬЩІ: РЕКОМЕНДАЦІЯ ДО ДІЇ

12.04.2016

За результатами дослідження Doing Business, яке щорічно складає Світовий банк, минулого року Польща вийшла на перше місце, як найпривабливіша країна для ведення бізнесу в Центральній і Східній Європі. Вона також опинилася на першому місці в регіоні за кількістю інвестиційних проектів. Для тих, у кого є амбіції вийти на європейські ринки, Польща - це відмінна можливість заявити про себе, проте поки не всі знають, як нею скористатися. Конкретний алгоритм дій та основну інформацію про те, з чого почати, обговорили в ТПП України під час І Всеукраїнського бізнес-форуму «Бізнес у Польщі: стратегія виходу товару на польський ринок».

«Зняття мита й євроінтеграційні процеси дозволяють українським підприємцям виходити на європейський ринок. Польща - четверта за обсягом товарообігу в світі серед усіх наших торгових партнерів. Польська економіка - одна з лідируючих в Європі за темпами зростання ВВП. Польща - це конкурентний ринок збуту з 38 млн. споживачів, а якщо розглядати європейський ринок загалом, то це близько 550 млн. споживачiв. Освоєння ринку ЄС - завдання непросте, але перспективне», - зазначив Валерій Король, віце-президент ТПП України, вітаючи гостей Форуму.

За даними польського управлiння у справах iноземцiв, з початку цього року майже 37 тисяч українцiв подали заяви щодо надання тимчасового права на проживання в Польщi.

«Форум надасть підприємцям можливість зробити усвідомлений, чітко сформульований вибір у бік європейського вектора розвитку. Його мета - виявити переваги Польщі, як країни виходу на європейські ринки, сформувати стратегію виходу, вивчити можливість залучення коштів із банківського сектора і державних інституцій Польщі, а також європейської спільноти. Конкретний алгоритм ґрунтується на розумінні зарубіжного ринку, тонкощах ментальних відмінностей, вимогах ЄС. У підсумку українські підприємці зможуть досягти конкретних результатів там і примножити бізнес тут», - підкреслив Євген Хливнюк, віце-президент ZHEMAX GROUP, організатор Форуму.

Один із спікерів Форуму, засновник польської компанії jB Księgowość Хуберт Босак, розповів, чому українським підприємцям варто орієнтуватись на Польщу.

«Відкриття бізнесу в Польщі має суттєві переваги. Так, наприклад, для іноземців, які відкривають бізнес у Польщі, передбачені податкові пільги та гранти з бюджету й ЄС», - підкреслив він.

В окремих регіонах, де спостерігається високий рівень безробіття, діють спеціальні економічні зони. У Польщі їх 14. Інвестор, який бажає працювати в такій зоні (за дотримання необхідних умов), може одержати суттєві податкові пільги, а в окремих випадках -навіть звільнення від податку на прибуток на 10 років. У країні є агентство інформації та іноземних інвестицій, яке створює умови для стабільного припливу іноземних інвестицій і допомагає інвесторам отримувати всю необхідну для ведення бізнесу інформацію.

Евеліна Нестерович, директор із продажів і маркетингу компанії jB Księgowość, роз'яснила аналітичний аспект ведення бізнесу в Польщі.

Мова йшла про аналіз ринку та конкуренції, як основи для виведення продукту на ринок, виявлення бар'єрів при виході на польський ринок, аналіз цін, бізнес-моделей та конкурентних переваг.

Серед основних бар'єрів для виходу товарів на польський ринок вона назвала митні та формально-правові перепони, відсутність знань про канали збуту, насиченість ринку товарами із Західної Європи тощо.

Підбиваючи підсумок сказаного на Форумі, приходимо до висновку, що розпочинати власну справу у Польщі непросто. Для кожного підприємця це буде стрес, адже він виходить за звичні та зрозумілі правила економічної гри. Найважче - це знайти таку модель бізнесу, яка впишеться в уже наявну систему. Потрібно все робити оперативно, швидко і правильно орієнтуватися: починаючи від оренди приміщення, пошуку персоналу чи розробників майбутнього сайту, закінчуючи співпрацею з державними структурами, фіскальними органами та визначенням правильної ціни на свій товар чи послугу.

Announcements

Latest news