Марк Гелльєр має великий досвід надання допомоги урядам, організаціям із підтримки бізнесу та окремим компаніям в питаннях експорту до ЄС. Наразі Марк Гелльєр реалізовує проект «Розвиток спроможності організацій із підтримки бізнесу допомагати бізнесу екпортувати до ЄС в рамках Угоди про асоціацію та Угоди про глибоку та всеохопну ЗВТ». Про практичні поради досягнення відповідності правилам і пошуку експортних ринків директор CTA Economic & Export Analysts розповів в рамках семінару під час другого дня роботи Міжнародної конференції «Експортно-імпортні відносини Україна - ЄС 2016: готовність влади та бізнесу», що відбулась в ТПП України.
«ЄС - найбільший у світі спільний ринок, він охоплює 500 мільйонів споживачів. Багато підприємців із різних країн світу прагнуть експортувати свою продукцію до ЄС, аби задовольнити споживчий попит. Експорт - тяжка копітка робота, в якій треба бути послідовним - тільки тоді можна досягти успіху. Аби вийти на ринок ЄС та бути конкурентоспроможною продукція українських експортерів повинна відповідати європейським стандартам та технічним регламентам. Якщо ви бажаєте не просто експортувати, але й отримувати прибуток від експортування, ви повинні інвестувати ваш час та сили. Спираючись на мій 30-річний досвід в цій царині, за умов щоденної копіткої роботи реальні результати прийдуть за 18 місяців», - підкреслив Марк Гелльєр.
Марк Гелльєр розповів вітчизняним експортерам про діапазон охоплення Угоди про асоціацію з ЄС та її вплив на бізнес. Окрім очікуваних переваг від Угоди він надав детальні рекомендації урядові, організаціям із підтримки бізнесу та фінансовим інституціям щодо заповнення прогалин.
Мова йшла про регуляторні/нерегуляторні компоненти експортування. Говорячи про алгоритм процесу експорту, Марк Гелльєр зорієнтував експортерів, озвучивши основні етапи. Так, спершу варто визначити та дослідити ринок, далі потурбуватися про транспортування товару. Потім треба ознайомитися з митними правилами (процедура оформлення, оцінка, документація, ліцензування, інспекції). Наступні кроки - вихід на ринок (тарифна ставка, квоти, правила походження), технічні регламенти, продаж (пошук покупця, стандарти відповідності та сертифікація).
Марк Гелльєр створив і надавав допомогу інституціям із просування експорту, орієнтованого на ЄС, включаючи створення спроможності Агенції з розвитку Литви, Польської агенції з просування експорту, Агенції зі зовнішньої торгівлі та інвестицій Боснії, Агенції з розвитку Латвії, та був провідним консультантом програми Європейської Комісії для підтримки країн, що розвиваються, Global Tradefair Support Programme, обравши та відвідавши понад 30 торговельних ярмарків за 4 роки. Він також консультував уряд щодо узгодження умов доступу до ринку ЄС, включно з наданням порад урядові України під час його нещодавніх переговорів із ЄС щодо глибокої та всеохопної зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.
Він здійснив маркетингові дослідження та розробив стратегії експортного маркетингу більш ніж для 100 компаній широкого спектру галузей у понад 20 різних країнах, включно з Glaxo, Inmarsat, British Coal, Trafalgar House Group, і був схваленим урядом радником із експорту в рамках The UK Export Marketing Initiative Programme.