(044) 584-28-24  
Velyka Zhytomyrska Str. 33, Kyiv, 01601, Ukraine

ОНЛАЙН-ЗАКУПІВЛЯ НА ЕЛЕКТРОННОМУ ТОРГОВЕЛЬНОМУ МАЙДАНЧИКУ: РИЗИКИ ТА ПЕРЕВАГИ ДЛЯ БІЗНЕСУ

14.04.2016

Чи варто переходити на електронний майданчик закупівель товарів і послуг? Які при цьому переваги і ризики отримує бізнес? Ці питання сьогодні активно обговорювали на засіданні Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України в рамках семінару «Корпоративні онлайн-закупівлі на електронному торговельному майданчику. Нові можливості для малого та середнього бізнесу».

«Сьогоднішня розмова досить важлива для малого та середнього бізнесу. Електронна система дає можливості розвивати свою справу, виходити на новий рівень і працювати з великими підприємствами і державними замовленнями. Донедавна всі розуміли, що державні замовлення і можливість брати участь у тендерах для малого та середнього бізнесу були обмежені і настільки корумповані, що підприємці не хотіли працювати в цьому напрямку. Зараз з'явилася надія, що реформа закупівель у нашій країні буде ставати все більш і більш прозорою і надасть можливість брати участь у них нашим підприємствам», - висловив упевненість президент ТПП України Геннадій Чижиков.

Він зазначив, що для ТПП України тема також досить важлива, оскільки іноземні партнери й інвестори вітають відкритість у питанні онлайн-закупівель.

Нині українські компанії все частіше купують послуги та товари на електронних майданчиках. На думку аналітиків, із набранням чинності Закону України «Про державні закупівлі», що декларує обов'язкове проведення держзакупівель в електронній формі, очікується, що обсяги ринку істотно збільшаться.

Суть електронних майданчиків у тому, що вони дозволяють укладати угоди «купівлі-продажу» між підприємствами за допомогою Інтернет-ресурсів. Головна мета електронних майданчиків - спрощувати взаємодію між підприємствами, постачальниками та замовниками незалежно від розмірів товарів і географічного місцезнаходження учасників.

Корпоративні майданчики дуже зручні для роботи конкретного підприємства, оскільки враховують всю специфіку його закупівельної діяльності. Для замовника головна перевага електронних майданчиків - це оптимізація витрат підприємства, економія може становити від 15 до 20%. Важливий тут фактор прозорості, мінімізації цінових змов і знищення практики відкатів, яка існує на сьогоднішній день. Також збільшуються конкуренція на торгах, кількість великих постачальників, розширюється їх географія. Це і оптимізація витрат часу, можливість контролю та прозорість звітності, шанс створити позитивний публічний образ компанії для міжнародних інвесторів, які таким же чином зможуть отримати інформацію з цих електронних майданчиків.

Для постачальників вони вигідні з урахуванням розширення ринку збуту без обмеження географії, доступу до великих закупівельників і до державних закупівель, можливості участі в торгах будь-любого замовника, в том числі підприємств малого та середнього бізнесу.

Але при цьому є й певні проблеми та ризики, пов'язані з переходом підприємства на такі закупівлі. Наприклад, для замовника складно визначити якість пропонованих постачальниками послуг, тому електронний майданчик підходить тільки для ринків масових стандартів. Також зберігаються звичайні ризики ведення бізнесу в Україні. Тому кожна компанія сама робить вибір, хоча, на думку фахівців, переваг набагато більше.

«Існує й певна проблема в законодавчій базі. Є також проблема з боку підприємців, які недостатньо обізнані щодо самої процедури онлайн-закупівель. Саме для того, щоб підвищити знання нашого вітчизняного бізнесу, ми проводимо семінар і обговорюємо тему електронних закупівель. Якщо ми прогресивні і прагнемо вдосконалюватися, не варто боятися інновацій і працювати по-старому, давайте йти в ногу з часом і робити наші підприємства конкурентоспроможними, завойовувати для них бездоганну репутацію і розширювати свої можливості», - закликав учасників семінару голова Комітету В'ячеслав Биковець і запевнив, що подібні навчальні заходи будуть проходити постійно.

Announcements

Latest news