Ґрунтовну методико-організаційну інформацію та матеріали з питань виходу та специфіки основних вимог просування фармацевтичної продукції на ринки країн Балканського регіону, зокрема Сербії, отримали зацікавлені в нових ринках збуту учасники презентаційного семінару для українських виробників ліків, що відбувся в ТПП України.
«У нинішніх умовах ускладнень на традиційних ринках східних сусідів України саме країни Балканського регіону можуть виступити в ролі нових ринків збуту, з огляду на схожість національного менталітету й уподобань споживачів», - сказав керівник Сербського агентства надання ділових послуг і супроводу Авала-Ада, лектор семінару Павле Мілошевіч.
За його словами,щоб постачати медикаменти на Балкани, треба мати GMP на своєму заводі, бажано західної сертифікаційної комісії, досьє на медикаменти в CTD форматі, біоеквівалентність до 3-х років, гарну упаковку і прийнятні ціни.
В окремих випадках деякі медикаменти можна поставляти на Балкани без виконання вищезазначених вимог. Так, наприклад, якщо на тендери потрібних у країні медикаментів є виробник або постачальник, але з якихось причин відбувся збій поставок, а через невелику частку річного споживання жоден завод у країні їх не виробляє; або це інноваційні медикаменти за міждержавним договором тощо.
Нинішня Сербія, з її вигідним географічним положенням в економічному та геополітичному сенсі, реорганізованою і стабільною фінансовою системою, пропонує ряд переваг для ведення бізнесу. Це - нескладні процедури започаткування та реєстрації підприємств, сприятливий торговий режим, звільнення від оподаткування на прибуток для великих інвестицій на період 10 років, податковий кредит до 80% загальної суми інвестицій в основні ресурси, спеціальні фінансові стимули для інвестицій, спрямованих у виробництво, тощо.