Для того, щоб потрапити на ринок ЄС, продукція повинна бути не тільки якісною, але й відповідати усім нормам безпеки. При цьому, маючи сертифікати відповідності європейським стандартам, продукцію автоматично можна буде продавати третім країнам. Обговорити нагальні питання в сфері менеджменту харчової безпеки, розглянути останні зміни в законодавстві України й отримати практичні поради від експертів змогли учасники конференції «Сертифікація підприємств харчової промисловості: організаційні та правові аспекти», що відбулася в ТПП України.
Враховуючи той факт, що іноземні замовники все частіше вимагають, щоб безпека харчових продуктів була гарантована і підтверджена документально, підприємствам харчової промисловості України варто більше уваги приділяти стандартизації та сертифікації на міжнародному рівні.
«Міжнародна стандартизація відіграє особливу роль у забезпеченні високої якості виготовленої продукції у контексті європейської інтеграції та розширення ринків збуту. Отримання сертифікатів міжнародного зразка допоможе українським підприємствам покращити свій імідж на світовій арені, наростити обсяги експортованої продукції та залучати більшу кількість інвестицій», - підкреслив Ростислав Коробка, віце-президент ТПП України.
Схеми сертифікації застосовують добровільні принципи, які дозволяють виробнику сигналізувати про якість своєї продукції роздрібним мережам і споживачам.
Сертифікація перевіряє продукт харчування, але тільки у формі, готовій до споживання. Її не застосовують до кожної стадії підготовки продукції.
Саме тому більшість розвинених країн використовують засновані на аналізі ризиків системи безперервного управління безпекою (наприклад, HACCP). Такі системи забезпечують відповідність усіх етапів виробничого процесу жорсткому набору параметрів безпеки, а також дають можливість відслідковувати шлях готового продукту в ланцюгу постачання.
«Кількість компаній, які гармонізують свої системи безпеки харчової продукції з правилами ЄС, зростає. Одна з найнадійніших систем безпеки продуктів харчування - HACCP, яку зараз дедалі ширше впроваджують українські виробники харчової продукції. Вона довела свою ефективність у забезпеченні безпеки продуктів харчування, виявленні сфер, критично важливих для контролю задля уникнення більшості ризиків для здоров'я та безпеки, пов'язаних із продукцією», - сказав Іван Соколов, д. б. н., керівник департаменту Бюро Верітас Україна.
Застосування всесвітньо визнаних сертифікатів надає українським компаніям чималу кількість преваг.
Серед них - підвищення конкурентоспроможності продукції, порівняно із аналогічною продукцією інших виробників, що не мають даних сертифікатів; зниження фінансових ризиків, претензій і збитків; підвищення загальних показників економічної ефективності підприємств. Також йдеться про покращення корпоративного іміджу та доказ надійності компанії, вдосконалення внутрішніх процесів, закріплення позицій на ринку та поліпшення фінансових показників.