Сьогодні жодна з компаній не може уникнути ризику несплати, але можна зробити все, щоб мінімізувати його. Для цього використовуються превентивні заходи і страхування дебіторської заборгованості. Таким досвідом із вітчизняними експортерами поділилися прибалтійські партнери на презентації проекту «Розвиток та підтримка експортерів України».
Ініціаторами заходу за підтримки Торгово-промислової палати України були Асоціація «Україна - Близький Схід» і німецька фінансова компанія «DFT Deutsche Finetrading AG».
Обговорювалися такі теми, як розвиток експортно-імпортних відносин між Україною та країнами Близького Сходу, підтримка вітчизняного виробника-експортера.
Національний бізнес хоче збільшити свій експортний потенціал, але ситуація на міжнародних ринках така, що не завжди виходить експортувати через перепони і труднощі. І наші експортери часом помиляються, що можна наскоком їх вирішити, просто вийти на ринки, домовитися і почати поставляти. Насправді картина складається зовсім по-іншому: не виправдовуються очікування компаній-експортерів, немає передбачуваних результатів. Тому потрібно шукати виходу і розробляти стратегію для того, щоб планомірно виходити на інші ринки і планомірно досягати мети.
За словами голови правління Асоціації «Україна - Близький Схід» Олександра Петрушка, сьогодні для деяких галузей експортної економіки України ринок Ірану стає номером один у світі через різке падіння розвитку ринку країн СНД. Однак існує і багато особливостей при взаємодії з цим ринком. Незважаючи на те, що чимало українських експортерів виявляють до нього інтерес, дізнавшись про особливості або спробувавши почати роботу, швидко здаються.
«Наші експортери відзначають ряд складнощів при співпраці з іранським ринком: немає можливості організовувати платежі, немає транзакцій, складна логістика, незрозуміло як працювати в цій державі, тому що є істотна різниця між європейським підходом до бізнесу і менталітетом мусульманської держави. Якщо на Заході кажуть: нічого особистого, тільки бізнес, то на Сході навпаки: все особисте - це бізнес», - зазначалося на презентації.
Проте, експерти закликають розглядати можливості цього ринку і наводять приклад таких країн, як Італія, Німеччина, Франція, Австрія, які для себе це вже зробили.
Наші ж експортери не поспішають борознити східний ринок, вважаючи за краще дочекатися більш стабільної ситуації. «Потрібно змінюватися, постійно рухатися і шукати, застосовувати нестандартні ідеї і розробляти маркетингову стратегію. Тільки у такий спосіб можна досягти успіху і реалізації бізнес-цілей. Зрозуміло, що сьогодні криза, але основна і ключова мета для експортера - бути попереду. Вона підвладна лише успішним», - націлювали експерти вітчизняний бізнес на досягнення результату.