Про це начальник відділу розвитку садівництва і виноградарства Департаменту землеробства Мінагрополітики розповів на Першому національному виноробному форумі, ініційованому ТПП України.
«Мінагрополітики України направило до Міністерства фінансів України бюджетний запит щодо передбачення у проекті змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» фінансування за бюджетною програмою 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» 480 млн. гривень», - зазначив він під час виступу на Форумі.
Віктор Костенко розповів й про стан та перспективи виноградно-виноробної галузі України.
За його словами, позитивні фактори, що сприяють розвитку виноградно-виноробної галузі в Україні - значне збільшення врожайності виноградних насаджень за рахунок нових посадок із запровадженням новітніх технологій, початок процесу переорієнтації провідних підприємств та фермерських господарств на виробництво вин контрольованих найменувань за походженням та органічного винограду і виноробної продукції.
«В Україні 48,7 тис. га виноградників, 61 підприємств з розливом 800 га. На території України виділено природно-виноградарських 15 макрозон і 58 мікрозон, у тому числі в Одеській, Херсонській, Миколаївській, Закарпатській, Запорізькій областях, що дає можливість виробляти унікальні види винопродукції», - підкреслив Віктор Костенко.
Проте, проблем, які турбують виробників, на сьогодні є багато.
Це, насамперед, запроваджена від часів СРСР практика виробництва знеособлених вин невисокої якості великими компаніями - монополістами ринку, що значно стримує процес переорієнтації зовнішнього ринку збуту з північного на західний та південний.
Крім того, проблеми створюють непомірна для виробників з невеликими обсягами виробництва щорічна плата 500 тис. грн. за право оптової торгівлі власновиробленою виноробною продукцією та зарегульованість системи отримання ліцензій на право виробництва алкогольних напоїв: підприємцю необхідно зібрати понад 140 документів, при цьому більшість вимог для підприємств з невеликими обсягами виробництва не під силу.
Вагомою проблемою є відсутність преференцій для вітчизняної винопродукції у торгівельних мережах та закладах харчування, зокрема в частині розміщення товару на полицях і пропозиціях в меню.
За підсумками Форуму прийнято Звернення до органів державної влади з пропозиціями, спрямованими на стабілізацію ситуації в цій галузі.