«Слабкі сигнали стабілізації на фоні загального песимізму: результати Барометру бізнесу за квітень 2025»
У квітні 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу продемонстрував незначне зниження та зупинився на позначці -11,6 ⇩-1,9 пунктів і, відповідно, залишився у зоні негативних очікувань.
Негативні настрої домінують у всіх без виключення секторах. Хоча у секторі будівництва зафіксовано послаблення песимістичних прогнозів (-3,8⇧+7,4).
Незначне посилення негативних очікувань відчувається у секторах виробництва, послуг та торгівлі (-13,7⇩-3,8, -5,0⇩-0,6 та -15,5⇩-0,8 відповідно).
Незалежно від розміру бізнесу у всіх категоріях домінують негативні очікування, які мають тенденцію до посилення серед представників мікро (-10,8⇩-2,7), малих (-12,4⇩-6,1) та середніх (-13,2⇩-0,4) підприємств. Лише великі компанії демонструють послаблення негативних очікувань (-7,0⇧+6,7).
Бачення експортерів щодо майбутнього знаходиться у тренді, притаманному всьому бізнесу, й характеризується незначним посиленням песимістичних очікувань (-11,3⇩-2,2).
Результати відповідей на запитання стосовно ставлення до відновлення та посилення ринкового нагляду за продукцією свідчать, що відносна більшість представників бізнесу (44%) підтримують цей крок з позицій захисту споживачів та чесної конкуренції. 30% вважають це недоречним у поточних умовах чи бачать ризики зростання тиску на бізнес. Лише 16% респондентів не очікують значного впливу на бізнес.
Звіт за квітень 2025 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:
Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.
Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.