м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Підтримка підприємств-виробників галузі транспортного машинобудування

Привід

Об’єднання підприємницьких організацій Львівщини «ОПОЛ» і Львівське обласне об’єднання організацій роботодавців порушили перед Львівською ТПП питання щодо вжиття заходів із підвищення ефективності діяльності та конкурентоспроможності машинобудівних підприємств Львівщини й України в цілому на вітчизняному та міжнародному ринках. Львівська ТПП звернулась до Торгово-промислової палати України з проханням увійти з відповідним клопотанням до Кабінету Міністрів України.

Проблема

Підприємства Львівщини випускають екологічний і сучасний електричний (тролейбуси, трамваї, електробуси) та автобуси, автомобілі швидкої допомоги й інший автотранспорт для комунальних потреб міст із застосуванням передових світових технологій. Проте його покупцями можуть виступати лише великі міста України або державні чи комунальні установи. Тобто придбання здійснюється виключно за бюджетні кошти. Однак, враховуючи економічну ситуацію в державі, наші виробничі підприємства відчувають гостру потребу в обігових коштах і змушені для виконання контрактів за результатами участі в закупівлях товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти залучати банківські кредити. Така ситуація призводить до необхідності закладати в ціну товару всі затрати підприємства, в тому числі й на обслуговування банківських кредитів. А це в свою чергу значно збільшує кінцеву ціну товарів. Таким чином, продукція вітчизняних виробничих підприємств стає менш конкурентоздатною. Частково цю проблему можна вирішити шляхом надання авансових платежів, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117. Але дана постанова передбачає можливість попередньої оплати лише на строк, що не перевищує трьох місяців для товарів, робіт і послуг із тривалим циклом виробництва (понад три місяці) та/або технічною специфікацією щодо яких установлено спеціальні вимоги до технічних характеристик предмета закупівлі (процесу виробництва), які відрізняються від міжнародних або національних стандартів, норм і правил. Проте цикл виробництва транспортних засобів перевищує 3-місячний строк: для тролейбусів, автобусів, електробусів, автомобілів швидкої допомоги та комунальних машин він становить близько 5–6 місяців, а для трамваїв – 9– 12 місяців. А це в свою чергу означає, що підприємство–виробник таких товарів не зможе в цей строк виготовити та поставити товар за укладеними договорами закупівель, а, отже, змушене або відмовлятись від отримання попередньої оплати взагалі, або повертати раніше отриманий аванс.           

Пропозиції ТПП України

З метою підтримки вітчизняної машинобудівної галузі й економіки держави, розвитку національного виробництва комунальних транспортних засобів ТПП України звернулась до Кабінету Міністрів України з клопотанням щодо підтримки пропозицій львівських представників машинобудівної галузі.

ТПП України запропонувала внести зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти», а саме доповнити

– підпункт 4 пункту 1 постанови новим абзацом наступного змісту: «автобусів, тролейбусів, електробусів та інших колісних транспортних засобів, призначених для комунальних потреб»; 

– підпункт 5 пункту 1 постанови новим абзацом наступного змісту: «трамваїв».  

У результаті виробники автобусів, тролейбусів, електробусів та інших колісних транспортних засобів, призначених для комунальних потреб, зможуть отримати попередню оплату на строк до 6 місяців, а виробники трамваїв – на строк до 1 року. Замовник матиме можливість при закупівлях транспорту самостійно визначати розмір попередньої оплати для таких закупівель. Це дасть змогу українським виробникам транспорту значно знизити собівартість виготовлення таких товарів, а отже і знизити ціну пропозиції, що, в свою чергу, дозволить зберегти бюджетні кошти та збільшити обсяги закупівель необхідних товарів.

Кроки досягнення результату

  • ТПП України звернулась із офіційним листом до першого віце-прем’єр-міністра –міністра економічного розвитку і торгівлі України Степана Кубіва з проханням дати відповідні доручення, насамперед, Мінекономрозвитку, Мінфіну, ДФС, іншим зацікавленим органам державної влади, опрацювати дані пропозиції та подати узгоджений висновок на розгляд Кабінету Міністрів України.  
  • Мінекономрозвитку підтримало пропозиції і підготувало відповідний проект нормативного акта згідно з вимогами Регламенту Кабінету Міністрів України.

Результат

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 1 лютого 2017 року №49 затвердив вищезазначені зміни пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».

 

Медіа Партнери