На замовлення програми EU4Business за фінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини в межах проєкту з підтримки експорту в Україні консалтинговою компанією PMCG - Policy and Management Consulting Group розроблено 3-етапну консультаційну методологію надання рекомендацій організаціям, що мають намір вийти на ринки країн Європейського Союзу.
Перший етап «Оцінка готовності до експорту» може тривати від 3 днів до 2 тижнів. У цей період консультант зустрічається з керівниками та власниками компанії, проводить опитування, знайомиться з адміністративною системою підприємства, побудовою бізнес-процесів, пізнає продукт та готує висновки й рекомендації.
Як правило, компанії не надають значення цьому етапу та воліють його пропустити. Такий підхід може зіграти злий жарт та стати першим прорахунком.
Адже саме під час цієї стадії підготовки до експорту закладаються підвалини майбутнього успішного або не успішного виходу на закордонні ринки.
Перш ніж вирушати у далеку подорож, завжди доцільно оцінити свої сили та можливості.
Наразі існує велика кількість онлайн тестів для самостійного оцінювання готовності до експорту. Водночас, робота з консультантом відрізняється тим, що експерт висвітлює ті критичні точки, на які доцільно звернути увагу, показує важливі моменти та надає рекомендації щодо змін для закладення надійного фундаменту успішного експорту.
За результатами першого етапу клієнт отримує такі документи:
- профіль компанії;
- звіт про оцінку готовності до експорту з рекомендаціями.
Другий етап «Експортне ринкове дослідження» зазвичай займає від 6 робочих днів до місяця.
Однак у разі складного продукту або послуги та потенційних ринків збуту це може зайняти більше часу. На цьому етапі обирається головний напрямок експорту. Чому це важливо?
Незважаючи на те, що ми живемо в епоху глобалізації, кожна країна має свої особливості та характеристики, що впливатимуть на її переваги як ринку збуту.
Завдяки досвіду роботи з багатьма компаніями та країнами, консультанти володіють базовими даними та знаннями про основні економічні показники держав, а також інструментами збору й аналізу інформації, які необхідні для дослідження ринку.
За результатами другого етапу клієнт отримує звіт про аналіз експортного ринку та рекомендації для його вибору. Тут необхідно зазначити, що остаточне рішення про вибір тієї чи іншої країни для експорту здійснює компанія з урахуванням власної експортної спроможності та ґрунтовної інформації про потенційний ринок збуту.
Третій етап «Експортна стратегія» може тривати від 6 робочих днів до місяця – півтора. На цій стадії збираються воєдино документи перших двох етапів і готується комплексний план дій з виходу на закордонний ринок: вивчаються особливості конкретного ринку, обирається модель виходу на ринок, можливі канали збуту, здійснюється пошук потенційних клієнтів, складається орієнтовний фінансовий план.
Разом з тим необхідно зазначити, що консультант не входить в прямий контакт з потенційним партнером та не веде переговори від імені компанії.
За результатами третього етапу клієнт отримує:
- експортну стратегію та план дій для обраної країни;
- профіль ідеального ділового партнера;
- список потенційних партнерів у обраній країні.
Хоч методологія надає загальні вказівки та чітко визначені етапи роботи з компаніями, кожна окрема ситуація та взаємодія між компанією та експертом є унікальною.
Тому під час консультацій використовується персоналізований підхід. У результаті бізнес отримує індивідуальні рекомендації, спеціально розроблені під його потреби.
Довідкова інформація:
Проєкт з підтримки експорту в Україні здійснювався в межах програми міжнародної співпраці EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП за співфінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини. Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту.
Детальніше: www.eu4business.org.ua
Стратегічний виконавець програми – німецька федеральна компанія GIZ Ukraine. Партнер з виконання – компанія PMCG - Policy and Management Consulting Group.
Зміст публікації та методології є виключною відповідальністю PMCG і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, уряду Німеччини, GIZ.
Рекомендуємо до прочитання:
Як EU4Business реалізував у 2023 році проєкт з підтримки експорту з України – https://bit.ly/3QyIAeW
EU4Business посприяв укладенню першого експортного контракту інженерної компанії ГЕОТЕРМ.ПРО – https://bit.ly/3Ou53ad
EU4Business допоміг українській компанії з пошиття одягу 450.in.ua визначити майбутнє – https://bit.ly/442C7vP
EU4Business дав бренду сонцезахисного одягу Pitaya старт на міжнародному ринку – https://bit.ly/3DV1Ds1
#eu4business , #MovingForwardTogether , #gizSM
Теги: Європейський Союз (ЄС), експорт, бізнес, Німеччина, giz, EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП