На замовлення програми EU4Business за фінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини консалтингова компанія PMCG - Policy and Management Consulting Group реалізувала проєкт з підтримки експорту з України. Проєкт досяг двох головних цілей: підтримав 50 малих і середніх українських компаній у запуску або активізації експорту та підвищив професійний рівень 36 експортних консультантів, а відтак ‒ розвиток інфраструктури експортного консалтингу в Україні.
Підприємства, які отримали експертну підтримку від українських консультантів проєкту, охоплювали різні сфери виробництва товарів та послуг: від виготовлення харчових продуктів до надання послуг широкоформатного друку.
Методологія консультування бізнесу для виходу на експортні ринки Європейського Союзу, розроблялася та впроваджувалася національними експертами проєкту під керівництвом міжнародних фахівців. Вона охоплює три важливі етапи інтернаціоналізації:
1. Оцінка готовності підприємства до експорту.
2. Експортне дослідження ринків збуту.
3. Експортна стратегія.
Перший етап ‒ зустрічі консультантів з керівництвом компаній, огляд систем і бізнес процесів, а також аналіз готовності продукту до виходу на закордонні ринки.
На наступному етапі визначається головний напрямок експорту із врахуванням особливостей кожної з попередньо відібраних країн.
На третьому етапі відбувається об’єднання напрацювань попередніх кроків та розробляється експортна стратегія й план дій підприємства.
Реалізація всього комплексу робіт для однієї організації займає щонайменше 15 повних робочих днів консультанта впродовж 2-3 місяців.
«Експортна діяльність – це довготривалий складний процес, який починається задовго до того, як перша партія товару перетне митний кордон. Часто говорять, що експорт – це «вища ліга бізнесу», оскільки потребує специфічних навичок та значних ресурсів: часових, людських, фінансових. Водночас він також має переваги: дозволяє диверсифікувати ринки збуту, здійснити розподіл ризиків, масштабуватися. Співпраця з експортним консультантом допомагає спростити шлях до іноземної експансії. Саме тому і виникла ідея поєднати в одному проєкті підтримку українських компаній, що прагнуть вийти на закордонні ринки, та коучинг і наставництво для українських консультантів», – пояснила Марина Ковтун, керівниця компонента підтримки бізнес-організацій та МСП у програмі EU4Business в Україні (GIZ).
Співпраця з експортним консультантом дозволила власникам та керівникам бізнесів здобути новий погляд на свою компанію та продукти (товари або послуги), отримати якісне незалежне оцінювання готовності до експорту як компанії, так і продукту, підійти до обрання експортного ринку свідомо. Підприємці розробили кроки для успішного просування на обраних ринках і створили власний план дій, спираючись на проведені дослідження.
І хоча методологія окреслює загальні підходи та пропонує чітко прописані кроки у роботі з підприємствами, кожен окремий випадок, кожна співпраця компанії та експерта має свої особливості. Саме тому під час консультування застосовується індивідуальний підхід. Завдяки цьому відбувається поєднання досвіду власників та експортного консультанта, і, як наслідок, бізнес отримує персоналізовані, відпрацьовані саме для нього рекомендації.
Наразі проєкт в межах EU4Business завершився. 36 українських консультантів опанували нові підходи і готові надавати консультаційні послуги.
Список експертів, до яких ви можете звернутися, можна знайти тут – Перелік експертів, що консультували підприємства в рамках програми міжнародної співпраці EU4Business за фінансування Європейського Союзу й уряду Німеччини та виконання GIZ Ukraine l PMCG (pmcg-i.com)
Довідкова інформація:
Проєкт з підтримки експорту в Україні здійснювався в межах програми міжнародної співпраці EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП за співфінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини. Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту. Детальніше: www.eu4business.org.ua
Зміст публікації та методології є виключною відповідальністю PMCG і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, уряду Німеччини, GIZ.
Рекомендуємо до прочитання:
Що включала методологія експортного консультування в межах EU4Business – https://bit.ly/3YraEm8
EU4Business посприяв укладенню першого експортного контракту інженерної компанії ГЕОТЕРМ.ПРО – https://bit.ly/3Ou53ad
EU4Business допоміг українській компанії з пошиття одягу 450.in.ua визначити майбутнє – https://bit.ly/442C7vP
EU4Business дав бренду сонцезахисного одягу Pitaya старт на міжнародному ринку – https://bit.ly/3DV1Ds1
Теги: Європейський Союз (ЄС), експорт, бізнес, giz, EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП