м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу презентує актуальне дослідження ринку праці

21.11.2022

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення», створена Івано-Франківською, Донецькою, Запорізькою, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України, підготувала актуальне дослідження ринку праці в Україні.

Дослідження проводилось в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії. Автор роботи - Тарас Котик, експерт з пошуку та підбору персоналу, засновник рекрутингової компанії Talent Connect.

Матеріали дослідження, у першу чергу, є корисними для керівників і власників бізнесу, HR та рекрутингових відділів, пошукачів роботи, органів державної влади та місцевого самоврядування, які працюють у сфері працевлаштування.
В ході роботи проаналізовано потреби ММСП  у персоналі в Україні станом на кінець вересня та динаміку протягом 2022 року, в розрізі регіонів, галузей та професій.
До війни в Україні був ринок кандидата, тобто в першу чергу, кандидати вибирали компанію, де вони хотіли б працювати. Попит на таланти був високим, а на ринку - багато відкритих вакансій. Проте, з початком воєнних дій ринок праці кардинально змінився.

Серед основних висновків дослідження:

  • після стрімкого падіння у березні 2022 року, попит на персонал почав відновлюватись у квітні та досяг у вересні більше ніж 50% довоєнного рівня;
  • після початку війни ринок праці змінився з ринку кандидата на ринок роботодавця;
  • у зв'язку з тим, що 7,1 млн українців вимушені були виїхати з України, виникає ряд ризиків, пов'язаних із демографічною ситуацією та відтоком кваліфікованих спеціалістів;
  • частина людей та компаній перемістились в західні області України, що вплинуло на територіальний розподіл працездатного населення та потреби у фахівцях;
  • виникли структурно-кваліфікаційні диспропорції між попитом та пропозицією робочої сили, оскільки переміщені особи зі східних регіонів були зайняті в промисловості, а ця сфера не так розвинена на заході України, куди вони релокувались;
  • пропозиції віддаленої роботи збільшились удвічі;
  • за останні місяці конкуренція на одне робоче місце зменшилась до 6 кандидатів, проте це вдвічі більше за довоєнний рівень;
  • середня кількість відгуків на вакансію має тенденцію до зменшення, проте ще залишається вдвічі більшою за довоєнний рівень.

Позитивним фактором є те, що український бізнес швидко адаптувався до діяльності в умовах війни. Згідно з дослідженням порталу grc.ua, проведеним у вересні 2022 року, у березні лише 40,2% компаній зберегли комерційну діяльність, а 8,8% працювали частково. Через два місяці більш ніж половина (54,2%) опитаних підприємств та організацій зазначили, що їх компанія працює, ще 16% повідомили, що бізнес працює, але лише в безпечних регіонах. Станом на кінець вересня – початок жовтня про здійснення комерційної діяльності в умовах війни повідомляли 93% опитаних підприємств та організацій. Продовжують працювати у повному обсязі 61% компаній. Третина компаній (30%) зберегла діяльність частково.

Про потреби у персоналі за галузями та професіями

Після проведеного моніторингу ринку праці було визначено топ галузей, де найбільше відкрито вакансій, серед них:

  • роздрібна торгівля;
  • промисловість та виробництво;
  • оптова торгівля, дистрибуція;
  • ІТ, розробка програмного забезпечення;
  • готельно-ресторанна сфера;
  • транспорт і логістика;
  • фармацевтика та медицина.

Про тенденції у віддаленій роботі

Ще у 2020 році в період пандемії COVID-19, багато підприємств налагодили роботу у віддаленому форматі, тому у 2022 році в частині компаній вже були вироблені механізми віддаленої співпраці. Якщо на початку лютого було лише 5% вакансій з пропозицією віддаленої роботи, то у вересні цей показник виріс вдвічі до 10%.

Найбільш популярні вакансії віддаленої роботи:

  • оператор кол-центру;
  • веб-розробник;
  • спеціаліст технічної підтримки;
  • інтернет-маркетолог;
  • копірайтер.

Завантажити повний текст дослідження

Для довідки:

Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

 

Анонси

Хочете вийти на ринок ЄС?

Хочете вийти на ринок ЄС?

10 чер 09:00 - 30 чер 10:00
Уже в травні 2025 року стартує серія майстер-класів від експертів системи торгово-промислових палат в України!Наші консультанти допоможуть вам розібратися з процедурою та кроками оцінки відповідності нехарчової продукції вимогам ЄС. Участь для українських компаній безоплатна. Реєстрація:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdags5wO_BJ7tifzwhVTlRjSGf3th6nzwoFNfTlQCZLg5-dwQ/viewform У травні-червні 2025 року на вас чекають практичні майстер-класи для бізнесу за ключовими секторами: - Іграшки (Директива 2009/48/ЄС) - Одяг (новий Регламент (ЄС) 2023/988) - Будівельні матеріали (Регламент (ЄС) 305/2011 та новий Регламент (ЄС) 2024/3110) - Машини (Директива 2006/42/ЄС та новий Регламент (ЄС) 2023/1230) - Пакувальні матеріали, в т.ч. що контактують з харчовою продукцією (Регламент (ЄС) 1935/2004 та новий Регламент(ЄС) 2025/40) - Споживчі нехарчові товари - меблі, одяг, домашній текстиль, спортивний інвентар, дитячі вироби, окрім іграшок, тощо (новий Регламент (ЄС) 2023/988) - Косметична продукція (Регламент (ЄС) 1223/2009) - Меблі (новий Регламент (ЄС) 2023/988) Тривалість кожного майстер-класу – до 1,5 години. Дати проведення майстер-класів: - Іграшки – 8 травня 2025 р. - Одяг – 15 травня 2025 р. - Будівельні матеріали – 20 травня 2025 р. - Машини – 28 травня 2025 р. - Пакувальні матеріали – 5 червня 2025 р. - Споживчі нехарчові товари – 10 червня 2025 р. - Косметична продукція – 12 червня 2025 р. - Меблі – 19 червня 2025 р. На майстер-класах ви отримаєте чіткий план, як провести оцінку відповідності нехарчової продукції та вийти на ринки ЄС.  Ми розберемо: - як підготувати технічну документацію: технічний файл, інструкції, - де виконати випробування продукції; - обрати процедуру та визначитися з необхідністю залучення нотифікованих органів; - як скласти декларацію про відповідність /декларацію експлуатаційних характеристик / інформаційний файл; - як нанести маркування на продукцію. Практика, кейси, чек-листи — усе, щоб ви змогли діяти впевнено! Заходи проводяться в рамках проєкту «Подолання викликів відповідності вимогам ринків: прокладання шляху до євроінтеграції», який реалізує Торгово-промислова палата України та Харківська торгово-промислова палата. Проєкт реалізується в межах проекту міжнародної співпраці #ReACT4UA («Застосування та імплементація Угоди про асоціацію між ЄС та Україною у сфері торгівлі»), що фінансується урядом Німеччини і виконується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale.
Докладнiше...

Останні новини

Більше новин