м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

КАТЕРИНА КОЛЕСНИК: ЛОГІСТИКА ПРИ ЕКСПОРТІ. З ЧОГО ПОЧАТИ?

10.10.2017

Експерт групи логістичних компаній ZAMMLER надає декілька порад для початківців і не тільки щодо побудови якісної, недорогої й оперативної логістики при виході на міжнародний ринок.

  1. Планувати логістику необхідно вже на етапі намірів виходити на новий ринок. Попередньо слід провести моніторинг можливих способів доставки: види транспорту, оптимальний і альтернативний маршрути. Зібрати інформацію про потенційних логістичних партнерів, які відповідатимуть вашим високим вимогам: мають бездоганну репутацію, можуть здійснити доставку продукції в максимально можливих обсягах і дотримати необхідні терміни в рамках міжнародного контракту, забезпечити збереження вантажу і, в разі необхідності, відшкодувати втрати і т.д.Як відомо, витрати на логістику – це одна зі складових формування собівартості виробленої продукції, витратна частина, яка, в підсумку, впливає на ціноутворення. Логістика – це частина планових процесів на всіх виробничих підприємствах, дистрибуційних, ритейлі, Інтернет-торгівлі.
  2. При плануванні логістики необхідно враховувати, що в піковий сезон, наприклад напередодні новорічних свят, можна зіткнутися з нестачею рухомого складу, вантажних автомобілів, контейнерного обладнання, і, як результат, підвищуються ціни на доставку. Також у такі періоди наприкінці року виникає проблема нестачі спеціальних дозволів, іменованих у професійних колах як «дозвола» – документ на перетин транзитом тієї чи іншої країни.
    Щоб уникнути подібних ситуацій, правильним буде підписати контракт із надійним логістичним оператором і запланувати заздалегідь обсяги продукції і під них – кількість транспортних засобів або відповідного обладнання, зафіксувавши ціни на доставку.
  3. Необхідно обрати оптимальні умови поставок у рамках міжнародного контракту відповідно до Міжнародних торгових термінів – Інкотермс. Це – стандартні умови договорів міжнародної купівлі-продажу, розроблені Міжнародною торговою палатою.Найпопулярніші на сьогодні і часто застосовуються такі умови Інкотермс: EXW, FCA, FOB і CIFEXW (англ. Ex works, франко-склад, франко-завод): товар забирається покупцем із зазначеного в договорі складу продавця; оплата експортних мит ставиться в обов’язок покупцю. FCA (англ. Free carrier, франко-перевізник): товар доставляється основному перевізнику замовника до зазначеного в договорі терміналу відправлення; експортні мита сплачує продавець. FOB (англ. Free on board): товар доставляється на судно покупця; перевалку оплачує продавець. CIF (англ. Cost, Insurance and Freight): товар доставляється до зазначеного в договорі порту призначення покупця; страховку основного перевезення, розвантаження і перевалку оплачує продавець. Слід мати на увазі, що узгодження умов залежить від країни призначення, тому що в кожній державі своє законодавство, яке регулює імпортні поставки.
  4. Безумовно, при підписанні договору потрібно обумовлювати терміни поставки, мати запас по часу, тому що організація транспортування залежить від погодних умов і, якщо ми говоримо про контейнерні перевезення, – від наявності контейнерного обладнання на конкретні дати.
  5. Ми обов’язково акцентуємо увагу своїх клієнтів на необхідності попереднього погодження умов оплати з одержувачем за відвантажений товар.
    Рекомендуємо отримувати як мінімум 70% передоплати за товар, особливо, якщо не було особистої зустрічі і переговори проходили в онлайн-режимі.
  6. Контракт із покупцем вашої продукції повинен відповідати формальним вимогам, тобто зазначати:
    – скільки, коли і як покупець має намір платити за продукт;
    – умови поставки, час поставки, упаковка, маркування, податки й інші збори, умови оплати, вимоги до документів.
    Почати потрібно з підписання контракту з логістичним партнером, звичайно, і з вибору транспортного засобу. Залежно від усіх вищенаведених умов компанія запропонує той чи інший варіант/вид транспортного засобу. Розглянемо варіанти.

Види перевезень
Існують 4 найбільш поширених види транспортування, за допомогою яких можна здійснити доставку того чи іншого товару: морем – у контейнерах, наземним (автомобільним або залізничним) і повітряним – авіа. Якщо коротко, кожен вид транспорту відрізняється терміном доставки і можливостями, що безпосередньо впливає на вартість логістичних послуг.
 Що потрібно враховувати для розрахунку маршруту доставки і вибору оптимального сервісу:
– вагу вантажу;
– об’єм;
– специфікацію;
– терміни доставки (за умовами контракту);
– пункт призначення, точка доставки;
– додаткові відомості: наприклад, інвойс на вартість товару, місце митного оформлення, умови поставки (Інкотермс) і т.д.

Страховка
– CMR (ЦМР) – страхування відповідальності перевізника вантажів та експедитора відповідно до умов міжнародних конвенцій, договору і законодавства країни, регулюючої перевезення.

CMR-страхування покриває ризики при виникненні відповідальності страхувальника перед власником вантажу за збитки через:
• пошкодження, знищення, недостачі або втрати вантажу;
• порушення терміну доставки вантажу;
• відшкодування замовнику плати за перевезення, митних зборів, податків та інших зборів і витрат на виконання митних процедур у разі пошкодження, знищення, недостачі або втрати вантажу.

Вартість CMR-страхування залежить від виду вантажу, території дії договору, франшизи, порядку сплати страхової премії та страхової суми, а також від інших факторів, які впливають на ступінь ризику:
– страховка експедитора (страхування відповідальності, що надається додатково експедитором);
– додаткове страхування вантажу, що надається страховою компанією.

Особливості упаковки і закріплення вантажу при транспортуванні
Розглянемо деякі особливості перевезення меблевої продукції.
Наприклад, столи транспортуються тільки в горизонтальному положенні. Допустима кількість столів у стопі при перевезенні – не більше чотирьох. Стільці і табурети можуть транспортуватися як у горизонтальному, так і вертикальному розташуванні. Допустиме статичне навантаження на верхню частину коробки – не більше 10 кг; заборонено будь-яке навантаження або вплив на бічні частини упаковки.Транспортувати товар слід тільки в упаковці, незалежно від типу транспортування, яким ви скористаєтеся. Вантаж повинен бути надійно закріпленим, щоб виключити його переміщення під час руху. Обов’язковим є використання пластикових кутків на краях меблів. Також застосовують картон і пінопласт, промислові подушки. Це необхідно для того, щоб при укладанні вантажу виключити можливість його вільного переміщення всередині контейнера.Тиск на стінки і підлогу має розподілятися рівномірно. Двері вже завантаженого контейнера повинні відкриватися і закриватися без особливих труднощів. З цією метою між вантажем і дверима контейнера залишають простір не менше 3–5 см. Відповідальність за збереження вантажу, зокрема, покладено на відправника. Тому він повинен правильно розташувати і закріпити вантаж, щоб уникнути його пошкоджень при транспортуванні і подальшому розвантаженні. В іншому кріплення вантажу в контейнері регламентується правилами міжнародних перевезень. Так, можуть також застосовуватися захисні щити, ланцюги, розпірні рами й опірні бруски. При цьому загальна сума всіх технічних зазорів між стінками контейнера і вантажем не повинна перевищувати 200 мм.


Це – лише невелика частина нюансів, які варто враховувати при плануванні й організації логістики. Краще довірити цей процес надійному логістичному оператору та застрахувати себе від ризиків і втрат.

 

Теги: експертна думка

Анонси

Останні новини

Більше новин