Експерт групи логістичних компаній ZAMMLER надає декілька порад для початківців і не тільки щодо побудови якісної, недорогої й оперативної логістики при виході на міжнародний ринок.
Види перевезень
Існують 4 найбільш поширених види транспортування, за допомогою яких можна здійснити доставку того чи іншого товару: морем – у контейнерах, наземним (автомобільним або залізничним) і повітряним – авіа. Якщо коротко, кожен вид транспорту відрізняється терміном доставки і можливостями, що безпосередньо впливає на вартість логістичних послуг.
Що потрібно враховувати для розрахунку маршруту доставки і вибору оптимального сервісу:
– вагу вантажу;
– об’єм;
– специфікацію;
– терміни доставки (за умовами контракту);
– пункт призначення, точка доставки;
– додаткові відомості: наприклад, інвойс на вартість товару, місце митного оформлення, умови поставки (Інкотермс) і т.д.
Страховка
– CMR (ЦМР) – страхування відповідальності перевізника вантажів та експедитора відповідно до умов міжнародних конвенцій, договору і законодавства країни, регулюючої перевезення.
CMR-страхування покриває ризики при виникненні відповідальності страхувальника перед власником вантажу за збитки через:
• пошкодження, знищення, недостачі або втрати вантажу;
• порушення терміну доставки вантажу;
• відшкодування замовнику плати за перевезення, митних зборів, податків та інших зборів і витрат на виконання митних процедур у разі пошкодження, знищення, недостачі або втрати вантажу.
Вартість CMR-страхування залежить від виду вантажу, території дії договору, франшизи, порядку сплати страхової премії та страхової суми, а також від інших факторів, які впливають на ступінь ризику:
– страховка експедитора (страхування відповідальності, що надається додатково експедитором);
– додаткове страхування вантажу, що надається страховою компанією.
Особливості упаковки і закріплення вантажу при транспортуванні
Розглянемо деякі особливості перевезення меблевої продукції.
Наприклад, столи транспортуються тільки в горизонтальному положенні. Допустима кількість столів у стопі при перевезенні – не більше чотирьох. Стільці і табурети можуть транспортуватися як у горизонтальному, так і вертикальному розташуванні. Допустиме статичне навантаження на верхню частину коробки – не більше 10 кг; заборонено будь-яке навантаження або вплив на бічні частини упаковки.Транспортувати товар слід тільки в упаковці, незалежно від типу транспортування, яким ви скористаєтеся. Вантаж повинен бути надійно закріпленим, щоб виключити його переміщення під час руху. Обов’язковим є використання пластикових кутків на краях меблів. Також застосовують картон і пінопласт, промислові подушки. Це необхідно для того, щоб при укладанні вантажу виключити можливість його вільного переміщення всередині контейнера.Тиск на стінки і підлогу має розподілятися рівномірно. Двері вже завантаженого контейнера повинні відкриватися і закриватися без особливих труднощів. З цією метою між вантажем і дверима контейнера залишають простір не менше 3–5 см. Відповідальність за збереження вантажу, зокрема, покладено на відправника. Тому він повинен правильно розташувати і закріпити вантаж, щоб уникнути його пошкоджень при транспортуванні і подальшому розвантаженні. В іншому кріплення вантажу в контейнері регламентується правилами міжнародних перевезень. Так, можуть також застосовуватися захисні щити, ланцюги, розпірні рами й опірні бруски. При цьому загальна сума всіх технічних зазорів між стінками контейнера і вантажем не повинна перевищувати 200 мм.
Це – лише невелика частина нюансів, які варто враховувати при плануванні й організації логістики. Краще довірити цей процес надійному логістичному оператору та застрахувати себе від ризиків і втрат.
Теги: експертна думка