(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Людмила АВДІЄВСЬКА: ТПП України вирішує одну з найбільш поширених проблем в діяльності підприємця – перевірку доброчесності потенційного партнера

22.06.2020

Директор Дирекції інформаційно-аналітичного забезпечення ТПП України.

Традиційно виступаючи майданчиком для зустрічей вітчизняного і зарубіжного бізнесу, Торгово-промислова палата України не може залишатися осторонь від однієї з найбільш поширених проблем в діяльності підприємця –  перевірки доброчесності потенційного партнера. Значна кількість українських підприємств має труднощі з отриманням інформації про надійність свого ділового партнера, а недостатність інформації та знань іноді змушує вітчизняних експортерів та імпортерів укладати договори на вельми ризикованих умовах, що згодом призводить до значних фінансових втрат.

Дирекція інформаційно-аналітичного забезпечення ТПП України має більш ніж 20-річний досвід надання інформаційних послуг, які дозволяють вітчизняним і закордонним підприємцям знайти та (або) перевірити потенційного ділового партнера.

Звичайний алгоритм роботи виглядає наступним чином: підприємство звертається з офіційним письмовим запитом, викладаючи суть проблеми у довільній формі. Кожен такий запит розглядається індивідуально. Виходячи з мети отримання, обсягу необхідної інформації, країни місцезнаходження контрагента, фахівці дирекції приймають рішення про джерела такої інформації, а отже термінів виконання та вартості роботи. Частину робіт ми виконуємо самостійно, на підставі даних як власного довідково-інформаційного фонду, так і інформації легальної, публічно доступної і такої, що не визнана конфіденційною законодавством конкретної країни-першоджерела.

Прикладом таких робіт може стати надання інформації з офіційного бізнес-реєстру країни. Доволі часто така інформація (або законодавчо встановлена мінімальна її частина: назва компанії, номер та дата реєстрації, статус (активний, в стадії банкрутства і т. д.) знаходиться у відкритому доступі на спеціалізованих офіційних сайтах (в Україні, наприклад, на сайті Міністерства юстиції). Деяким  ускладненням для стороннього користувача стає оприлюднення інформації в такому реєстрі виключно національною мовою. В інших країнах отримання такої інформації можливе лише на платній основі або за офіційним письмовим запитом. У будь-якому випадку, ми рекомендуємо вітчизняним підприємцям на початковому етапі, навіть самостійно, за допомогою Інтернету звернутися до бізнес-реєстру для перевірки офіційного існування/реєстрації свого можливого партнера.

Також під час надання таких послуг ми активно використовуємо допомогу та ресурси наших колег із зарубіжних торгово-промислових палат.

В цілому ряді зарубіжних країн палати є державними організаціями з обов'язковим членством усіх підприємців країни. Таким чином, ми можемо отримати достовірну інформацію на наш запит і, в свою чергу, надаємо інформацію стосовно українських компаній на запити наших зарубіжних колег. Як приклад, відповідно до запиту юридичного відділу великої української торговельної мережі, за допомогою колег із Грецько-Української торгової палати, ми змогли встановити фактичну адресу офісу грецької компанії, яка ухилялася від вручення уповноваженими органами Греції рішення Міжнародного комерційного арбітражного суду, винесеного на користь української компанії.

Проте часто бувають ситуації, в яких для прийняття рішення про співпрацю лише одного підтвердження факту офіційної реєстрації компанії недостатньо і необхідно мати набагато більш повну інформацію про свого контрагента. В такому випадку ми пропонуємо нашим замовникам отримання більш розширеної інформації у форматі бізнес-довідки. Для цього ми давно і тісно співпрацюємо з провідними міжнародними консалтинговими агенціями. Вагомою перевагою таких компаній є наявність розгалуженої мережі офісів по всьому світу, що дозволяє отримати або перевірити інформацію щодо компанії безпосередньо «на місці». Звичайно, послуги таких агенцій коштують недешево і значно різняться залежно від країни знаходження компанії і труднощів отримання чи перевірки інформації.

Мета отримання бізнес-довідок:

  • отримання інформації про нових і діючих партнерів, контрагентів
  • оцінка ризику комерційного співробітництва з партнером
  • оцінка платоспроможності боржника та можливості повернення заборгованостей
  • оцінка підприємницьких ризиків
  • перевірка постачальників
  • вивчення можливостей розширення співробітництва
  • аналіз і оцінка при страхуванні фінансових та експортних ризиків та ін.

В залежності від країни, джерел інформації та доступності даних в бізнес-довідці можуть бути висвітлені наступні блоки інформації (в кожному конкретному випадку не всі блоки можуть бути розкриті повною мірою):

  • Реєстрова інформація (правова форма; дата заснування; номер реєстраційного запису, статус компанії (наприклад, активна, в процесі реорганізації, банкрутства тощо)
  • Фінансова інформація (статутний капітал, оборот, нерухомість, актив, пасив, банки, платежі)
  • Маркетингова інформація (засновники, акціонери, дані керівництва, загальна інформація (сфера діяльності), персонал (чисельність працівників))
  • Індекс платоспроможності

            Викликає жаль той факт, що вітчизняні підприємці часто звертаються до послуг з перевірки надійності партнера вже після того, як стали жертвою несумлінної поведінки контрагента. Особисто на мене за всі роки роботи найбільше враження справив випадок, коли до нас звернувся підприємець з проханням перевірити європейських партнерів, з якими він познайомився на міжнародній виставці в Києві, уклав контракт на купівлю голландського обладнання для теплиць і зробив передоплату у розмірі 200 тис. доларів. Після чого всякий зв'язок з контрагентом перервався. Згідно з отриманою нами інформацією, виявилося, що зарубіжна компанія в дійсності зареєстрована в офшорній зоні, засновниками її є рідні брат і сестра, які внесли до статутного фонду по 2 дол. США кожний. І ще 200 тисяч доларів їм «подарував» наш горе-підприємець….

            Заради справедливості, щоб не викликати у читачів почуття тотальної недовіри до всіх зарубіжних партнерів, слід зазначити, що й наші співвітчизники останнім часом вельми досягли успіху в спробах надання недостовірної інформації своїм потенційним закордонним покупцям, виявляючи при цьому неабиякі здібності і чудове володіння графічними редакторами. Потік таких звернень до нас з-за кордону за останній рік також збільшився.

            Підсумовуючи вищенаведене, ми бажаємо нашим підприємцям нових ринків збуту та успішних контрактів. І при цьому не забувати довіряти, але перевіряти.

Людмила Авдієвська

Директор Дирекції інформаційно-аналітичного забезпечення

Торгово-промислової палати України

вул. Велика Житомирська, 33

тел.: 044/584-28-32,моб. 067-239-56-76

e-mail: info@ucci.org.ua; lkv-dpi@ucci.org.ua

 

 

Анонси

Останні новини