Керівник Департаменту міжнародних відносин ТПП Франції регіону РАСА, почесний консул Люксембургу у Франції про те, як організувати торгівлю і постачання товарів і послуг на міжнародні ринки на прикладі регіону Прованс-Альпи-Лазурний берег.
– Пане Даріл, поясніть, чому Франція, особливо регіон Прованс-Альпи-Лазурний берег (РАСА), вважається сприятливим майданчиком для розвитку міжнародних відносин і виходу на глобальні ринки?
– Так, Франція є перспективним ринком для розвитку зовнішньоекономічних відносин, у тому числі і з українськими постачальниками, а також дозволяє оперативно вийти на глобальні ринки поставок товарів і послуг. Цьому сприяє ряд причин і геоекономічних особливостей регіону РАСА, таких як:
Також зазначу, що Представництво ТПП України у Франції встановило ділові відносини з ТПП Франції регіону РАСА, банками і фінансовими фондами, Митним управлінням, бізнес-спільнотами і французькими компаніями, що дозволяє оперативно вирішувати питання організації експорту-імпорту і пошуку партнерів.
– Розкажіть, будь ласка, на чому треба зосередити увагу, перш ніж почати експорт і торгівлю з Францією й Європою.
– Аби працювати в Європі, зокрема у Франції, треба дотримуватися базових вимог:
по-перше, необхідно мати сайт/розділ на сайті англійською мовою;
потрібен каталог продукції англійською мовою з цінами в EUR;
вироблена продукція повинна відповідати європейським вимогам сертифікації і мати маркування СЕ.
Забезпечивши базовий майданчик для розвитку зовнішньоекономічних відносин, можна поступово рухатися далі.
Необхідно пам’ятати, що експорт для компанії, як і в цілому експортна стратегія підприємства, – це інвестиція ресурсів: тимчасових, фінансових, трудових, організаційних, тому просування на міжнародні ринки вимагає детального поетапного планування і коригувань у ході реалізації програми експорту.
– Пане Даріл, Ви згадали про програму підтримки експортерів на території Франції, в чому вона полягає?
– Протягом кількох років ми випробували різні методи виходу зарубіжних компаній на внутрішній ринок Франції й Європи, що дало нам можливість сформувати ефективну програму економічного розвитку й експорту за кордоном.
– Про що ще повинен не забути потенційний експортер при початку своєї діяльності у Франції?
– Усе залежить від специфіки бізнесу – загальних єдиних правил не існує, але все-таки слід пам’ятати про підготовку досьє і відкриття розрахункового рахунку в банку Франції для здійснення торговельних операцій і відшкодування ПДВ. Також компаніям-нерезидентам ми допомагаємо з цільовими кредитами на придбання нерухомості (для нерезидентів базові умови: 30% – перший внесок від вартості об’єкта; решта суми – в кредит на 15–20 років під 2,5%–3% річних).
– Сиріле, Ваша порада українським експортерам?
– Я вважаю, що Україна володіє величезним експортним потенціалом, а українські підприємства цілком можуть конкурувати з європейськими не тільки за ціною, але і за якістю, а також контрактними умовами поставок.
З питань укладання договорів на пошук партнерів/покупців звертайтеся:
Тетяна Ревуцька,
представник ТПП України у Франції
Viber: +33621634759, +380503627464
WatsApp: +33621634759, +380503627464
E-mail: [email protected]
Теги: ТППУ, Бізнес, підприємництво, представник ТППУ, представник ТППУ у Південній Франції, Франція