(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Тетяна Ревуцька: Південь Франції - місток для інтегрування із іншими світовими ринками

05.05.2017

Представник ТПП України у Франції, кандидат економічних наук про перспективи бізнес-відносин між Україною та південним регіоном Франції.

На перший погляд, бізнес південного регіону Франції представлений туристичним, рекреаційним напрямом та інвестиціями у нерухомість. Проте це не зовсім так.

Територія різких контрастів регіону Прованс – Альпи – Лазурний Берег знаходиться у південно-східній частині Франції й межує на сході із Князівством Монако й Італією, на заході – з Іспанією. До регіону входять шість департаментів: Вар, Воклюз, Альпи Верхнього Провансу, Буш-дю-Рон, Альпи Приморські й Альпи Верхні, де мешкає 4,5 млн населення. Саме в Прованс – Альп – Лазурний Берег вирощують більше двох третин усіх французьких маслин, три чвертівсього рису й половину всіх яблук.

Економіка регіону досить стабільна. Середня заробітна плата – одна з найвищих у Франції. У столиці регіону місті Марселі й його містах-супутниках знаходяться декілька сотень компаній, що спеціалізуються на обчислювальній техніці, обслуговуванні підприємстві логістиці. Канни й Ніцца відносяться до міст із культурою Рив’єри, а Екс-ан-Прованс й Авіньойн – це міста не тільки культурного відпочинку, але й академічного мистецтва. Французька Рив’єра традиційно вважається місцем встановлення ефективних міжнародних контактів та укладання угод, а банківська система Франції й інвестиційні можливості економіки вважаються одними із найстабільніших і перспективних. Окрім того, Південь Франції для багатьох українських експортерів може виявитися своєрідним стартом або містком для інтегрування із іншими світовими ринками, адже кількість інвесторів і концентрація міжнародних компаній, які мають представництва й офіси у Франції, зростає із року в рік.

Серед традиційних «французьких» напрямів бізнес-активності, у південному регіоні представлені компаніїтаких сфер, як мода та дистрибуція одягу, парфумерія та косметика, виробництво аграрної продукції, будівництво та девелопмент, торгівля, випуск лікарських препаратів і фармацевтика.

Тут також досить активно розвиваються інноваційні сфери діяльності, пов’язані з інформаційними технологіями, науковими розробками, застосуванням джерел альтернативної енергетики. Досить широку популярність здобула модель розвитку економіки за принципом територіальних бізнес-кластерів. Так, саме в Альп-Прованс – Лазурний Берег знаходиться один із найпотужніших технопарків у Європі – Софія Антіполіс, що об’єднує міжнародні компанії-лідери, які мають тут власні центри розробки та впровадження передових технологій, університети та навчальні заклади, пошуковій аналітичні лабораторії та експериментальні студії. На сучасному етапі регіон взяв курс на розробку моделі розбудови міст за принципом SmartCity – «Розумне місто», враховуючи інтернаціональність мешканців регіону та значну кількість туристів  із усього світу.

Регіон активно розвиває міжнародне співробітництво та відкритий для встановлення торговельних відносин із іншими державами.

Так, враховуючи загальну тенденцію південного регіону Франції до розвитку сфери інформаційних технологій, компанії регіону готові до інвестування в українські ІТ-компанії через створення представництв і технокластерів на території України, а також фінансування українських стартапів, для чого використовуються інструменти інвестиційних фондів.

Серед товарів, що експортують українські компанії, попитом у бізнесменів південного регіону Франції користуються сировина для косметологічної та фармацевтичної промисловості, добрива для аграрної сфери. Багато французьких компаній зацікавлені у контрактному виробництві й готові розміщувати на українських виробництвах замовлення з виготовлення одягу, взуття, меблів, обладнання, комплектуючих.

Що ж потрібно зробити українському експортеру для виходу на глобальні міжнародні ринки, у тому числі Півдня Франції? Як знайти надійних і перевірених покупців товарів і послуг? Яким чином розвивати зовнішні стосунки та забезпечувати зростання прибутку власної компанії, діючи на міжнародних ринках?

Саме з огляду на ці питання Торгово-промислова палата України відкрила представництво у південному регіоні Франції та встановила дружні та ділові стосунки із Торгово-промисловою палатою Франції, щоб забезпечити ефективну взаємодію бізнесменів двох країн, сприяти інтегруванню українських компаній у міжнародну економічну систему та підвищувати ефективність вітчизняного бізнесу на зовнішніх ринках.

Для того, щоб перша зустріч із потенційними іноземними партнерами пройшла ефективно й не було боляче за безцільно витрачені кошти на проїзд та інші витрати, не слід нехтувати наступними правилами інтеграції на глобальні ринки.

  1. Проведіть аналіз ринку: як мінімум –скористайтеся відкритими ресурсами інтернету, та краще все ж таки зробити повний аналіз галузі за типом вашої продукції.

  2. Розгляньте стандарти та вимогу до вашого продукту/послуги. Це досить складне, але важливе питання, й краще доручити його професіоналам, які зберуть необхідну інформацію та проаналізують законодавче регулювання на обраній території.

  3. Економічний аспект: розрахуйте ціну та вартість товарів або послуг із урахуванням логістики.

  4. Починайте створювати позитивний імідж вашої компанії та/або продукції на міжнародному ринку. Навіщо? Пригадайте, скільки часу ви витратили на ваш перший контракт на внутрішньому ринку, скільки часу пішло на переговори, узгодження, трансакції й взаємодії. Тут так само, але інша мова й європейські стандарти та правила. Навіть якщо ваш продукт якісний і відповідає всім нормам, але про вашу компанію неможливо знайти ніякої інформації на міжнародних інформаційних тематичних ресурсах, дуже складно довести надійність постачальника. Отже, засаду позитивного іміджу треба готувати заздалегідь, ще до початку перших реальних ділових контактів.

  5. Обов’язково створіть сайт або сторінку вашої компанії на англійській мові!

  6. Підготуйте зразки, презентацію, рекламні матеріали на англійській мові, сувенірну продукцію з урахуванням національного менталітету.

  7. Зробіть попереднє інформування потенційних партнерів та їх ознайомлення із вашою компанією, продукцією або послугами. На даному етапі краще звернутися до представництва Торгово-промислової палати України у Франції, яке, маючи ділові стосунки із ТПП Франції, зможе виконати таке галузеве завдання і забезпечити безпеку майбутніх контрактів, адже працюватиме тільки із перевіреними компаніями.

  8. Майже все: отримавши контакти потенційних покупців, ви можете сміливо планувати ділову поїздку та відвідання міжнародних партнерів, які вже виявили зацікавленість і попередню згоду на діловий контакт. При цьому фахівці представництва Торгово-промислової палати України у Франції забезпечать увесь необхідний сервіс, що включає підготовку та проведення ділової презентації на вищому рівні, переклад, зустріч і супроводження партнерів і гостей, а також тисячі дрібниць, від яких залежить успішність вашої ділової угоди.