м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Бізнес-Омбудсмен про результати четвертого кварталу 2020 року

03.02.2021

Президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков взяв участь в онлайн-зустрічі Наглядової ради Бізнес-Омбудсмена.

Головною метою зустрічі було звітування результатів діяльності Ради бізнес-омбудсмена (РБО), обговорення  поточного стану законопроекту «Про установу бізнес-омбудсмена» та огляд звіту з питань виконання судових рішень в Україні у сфері бізнесу. 

На цей раз темою квартального звіту, який презентував Марчін Свєнчіцький, стали податкові перевірки. Після суттєвого скорочення у попередніх кварталах та запровадження Мораторію на більшість податкових перевірок, кількість скарг з цього питання значно зросла. 

У серпні Кабмін розширив перелік дозволених видів перевірок, тож до документальних перевірок перед виплатою бюджетного відшкодування ПДВ додалися і перевірки підакцизних товарів. Через це РБО отримала на чверть більше скарг від підприємців, ніж у ІІІ кварталі 2020 року.

Проте слід виділити й великі перемоги IV кварталу: 

  • відновлено роботу Експертної ради з питань підготовки узагальнюючих податкових консультацій;
  • запущено єдиний експортний веб-портал;
  • поновлено показники системи електронного адміністрування ПДВ відносно окремих груп платників;
  • а також була надана можливість списання нарахованої недоїмки з єдиного внеску для ФОП, які припинили свою діяльність.

Якщо звертатися до показників, то у четвертому кварталі 2020 року РБО отримала на 9% більше скарг бізнесу на дії та бездіяльність державних органів та закрила на 18% більше справ ніж у 2019 році. Таким чином, вдалося допомогти підприємцям повернути та заощадити 267 млн. грн..

Незмінно найвагомішим предметом звернень бізнесу були податкові питання, вони становили 64% всіх скарг. Серед них найпоширенішим предметом звернень бізнесу було блокування податкових накладних за трьома напрямками (класичне зупинення реєстрації накладних, включення підприємців до переліків ризикових платників податків та невиконання судових рішень щодо реєстрації накладних) – загалом отримано 177 скарг. 

Крім цього, у ході зустрічі було обговорено стан законопроекту «Про установу бізнес-омбудсмена», який було зареєстровано у Верховній Раді ще в червні 2020 року. У звітному кварталі, аби пришвидшити прийняття закону, РБО залучили до співпраці Президента, ключові антикорупційні органи, депутатів ВРУ, комітети, медіа та інших партнерів, а також провели низку зустрічей з ключовими стейкхолдерами в парламенті. В процесі обговорення документу виникла ідея реєстрації доопрацьованої версії законопроекту до розгляду у першому читанні на пленарному засіданні ВРУ. 

Через те, що кількість звернень бізнесу щодо невиконання державними органами рішень судів, які набрали законної сили, зросла більш як на третину – РБО вирішили вивчити різноманітні аспекти цієї проблеми та шляхи її вирішення і створили спеціальний системний звіт «Як бізнесу домогтися виконання судового рішення в Україні», який наприкінці конференції представила заступниця бізнес-омбудсмена Тетяна Коротка. 

«Невиконання судових рішень є однією з системних проблем у взаємовідношенні "бізнес"- "держава". Саме тому видається виправданим очікування, що з боку Кабінету Міністрів України (КМУ) буде стимулюватися добровільне виконання судових рішень із забезпеченням дії принципу незворотності виконання, а також негативного репутаційного впливу на відповідальних осіб тих органів, які не виконують судові рішення».

Загалом звіт оцінює регуляторні недоліки у діючій процедурі примусового виконання, які стосуються як державних, так і приватних виконавців. 

Анонси

Останні новини