Податкові питання, законопроекти та зміни до них, дії правоохоронних органів, державних регуляторів, органів місцевого самоврядування та мерів - такий на сьогодні топ-5 основних тем скарг від малого та середнього бізнесу. Про це під час засідання Наглядової ради бізнес-омбудсмена, звітуючи про діяльність Установи бізнес-омбудсмена за 2016 рік у цілому та за IV квартал 2016 року зокрема, розповів Альгірдас Шемета.
Сплачуючи податки та створюючи нові робочі місця, бізнес повинен бути впевнений у захисті та підтримці місцевої влади, яка теж зацікавлена в утриманні та нарощуванні бізнесу на території громад і наповненні місцевого бюджету. За словами Альгірдаса Шемети, діалог із державними органами суттєво покращився - понад 60% справ було закрито з позитивним результатом для скаржників. І хоча податкові питання все ще лишаються найболючішими для українського бізнесу, ДФС виконала 91% усіх рекомендацій.
У четвертому кварталі минулого року Рада отримала найбільшу кількість скарг за всю історію роботи в Україні - 275,75% звернень - від малого та середнього бізнесу.
У Наглядовій раді представлено три блоки: уряд, бізнес, в особі уповноважених бізнес-асоціацій, і міжнародні фінансові інституції, які виступають донорами цього проекту. Тому Установа бізнес-омбудсмена діє не тільки як установа з розгляду скарг від бізнесу стосовно порушення його прав, але й як майданчик, де уряд разом із уповноваженими від бізнесу асоціаціями узгоджує питання сприяння вдосконаленню бізнесу з метою покращення його конкурентоспроможності.
«Тільки такий підхід може призвести до зростання ВВП та економіки країни в цілому, а не збільшення різноманітних навантажень на бізнес без системного, конструктивного підходу з урахуванням і мінімізацією всіх ризиків. Лише згуртувавшись, ми можемо стояти на варті інтересів вітчизняного бізнесу», - сказав президент ТПП України Геннадій Чижиков.