Тренди в українській фармацевтиці, можливості та виклики, що постали перед галуззю, обговорили під час фахової дискусії у ТПП України.
«Світовий фармацевтичний ринок щороку збільшується на 5–6%. Економіки багатьох країн зростають меншими темпами. Фармацевтична галузь, як галузь із високою доданою вартістю, – один із драйверів росту економіки України. Водночас вона критично важлива для підтримання здоров’я нації. Тому дуже актуальна консолідація всіх гравців фармацевтичного ринку в контексті досягнення якісних змін у системі охорони здоров’я. Я переконаний, уже за кілька років ми побачимо принципово нову систему охорони здоров’я. Спільними зусиллями ми зможемо вибудувати ту державну політику, яка дозволить потужній українській фармацевтичній промисловості рухатися, розвиватися, впроваджувати нові технології і виводити на ринок нові продукти. Це потребує часу, але перші кроки до цього вже зроблено», – сказав президент ТПП України Геннадій Чижиков.
Фармацевтика дає роботу 400 тисячам українців. Україна поки не є значним гравцем на світовому ринку, але активно виходить на ринки Азії й Африки. Найбільший покупець наших ліків – Узбекистан. А загалом ми продаємо фармпродукцію у 81 країну світу.
Під час дискусії директор контент-маркетингового агентства Top Lead Станіслав Шум презентував довідник – огляд фармацевтичної галузі, що містить структуровану й актуальну інформацію про роль фармацевтики в українській економіці, світовий та український ринки, зовнішньоекономічну діяльність вітчизняних виробників. Автор довідника – контент-маркетингове агентство Top Lead за підтримки партнерів: фармацевтичної фірми «Дарниця», юридичної фірми Aequo та Торгово-промислової палати України. Інформаційний та аналітичний партнер – BusinessViews.
Згідно з наведеними дослідженнями, український фармацевтичний ринок висококонкурентний: уже 115 компаній мають ліцензію на виробництво лікарських засобів, 77% фармвиробників – прибуткові підприємства, 14% становить приріст ринку ліків за останні два роки у натуральному вираженні.
«900 тис. грн у рік доданої вартості генерує працівник, задіяний в індустрії створення лікарських засобів. Для порівняння: в ІТ- сфері цей показник досягає 800 тис. грн, в аграрній галузі – 100 тис. грн/рік. Внесок фармвиробництва у ВВП у 2016 році – до 20 млрд, із них податки – 11 млрд. А от ICT (Telecom + IT) у ВВП принесли всього 90 млрд, але податків... тільки близько 10 млрд», – розповів Станіслав Шум.
Теги: ТППУ, Бізнес, фармацевтика