(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Геннадій Чижиков: Українське бджільництво переживає період підйому. Проте, щоб цей успіх не став швидкоплинним, потрібні системні дії

20.09.2018

Разом зі стрімким збільшенням Україною експорту меду зростають і проблеми у виробників. 98% вітчизняного меду виробляється у тіні. В Україні офіційно зареєстровано лише 69 компаній-експортерів на 400 тисяч виробників. Така ситуація пояснюється складною процедурою реєстрації пасік. Про це йшлося на бізнес-форумі «Україна медова і світ», що вже вдруге пройшов у Торгово-промисловій палаті України.

«Український мед має гарну репутацію на міжнародному ринку. Він вважається якіснішим за китайський; гарною перевагою є також доступна ціна. Тож цілком закономірно, що в минулому році Україна увійшла до трійки найбільших продавців меду: їй належить  10% світового експорту. Активний діалог, започаткований на минулому форумі, триває. Українське бджільництво переживає період підйому. Проте, щоб цей успіх не став швидкоплинним, бджолярам і державі потрібні системні дії. Перші мають переходити на європейські стандарти виробництва, другі – створювати сприятливі умови для галузі. Саме для досягнення цієї мети ми і проводимо форум. Ми запланували його як комунікаційний майданчик для обговорення актуальних питань виробництва та реалізації українського меду», – сказав президент ТПП України Геннадій Чижиков.

Ініційований комітетом АПК при Торгово-промисловій палаті України захід організований у партнерстві з Посольством  Франції в Україні та за підтримки Київської обласної державної адміністрації. Він об’єднав бджолярів, виробників бджільницької продукції, експортерів меду, керівників і представників громадських об’єднань, експертів. На форумі йшлося про шляхи залучення інвестицій у медовий бізнес, кредитування виробників і страхування ризиків для бджолярів, аналіз світового ринку меду та його перспективи, впровадження дорожньої карти реформування галузі бджільництва в Україні, заходи щодо  збереження здоров’я бджіл, організацію внутрішнього ринку меду тощо.

Цього року українська медова галузь зіткнулась з масовою загибеллю бджіл, спричиненою пестицидами, якими аграрії обробляли поля. Тільки за офіційними даними, навесні і на початку літа постраждали 1 408 пасік і повністю загинуло 12 800 бджолосімей.

Але основною проблемою залишається факт, що 98% вітчизняного меду виробляється у тіні. Ми маємо лише 69 компаній-експортерів на 400 тисяч виробників.

«Така ситуація пояснюється складною процедурою реєстрації пасік. Аби зареєструвати пасіку, потрібно пройти 17 етапів, що вимагає великих затрат часу та коштів.  Міністерство аграрної політики та продовольства спільно з Державною службою України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів уже працює над спрощенням цієї процедури, тож найближчим часом питання буде вирішено», – повідомила заступник міністра аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева.

За результатами форуму експерти напрацюють рекомендації щодо організації виробників для ефективного відстоювання бджолярами своїх економічних інтересів, популяризації продукції бджільництва в Україні.

«Експорт українського меду б’є всі рекорди, зростає кожного року величезними темпами. Для України мед не тільки цінний продукт харчування, але й можливість активно просувати позитивний імідж нашої держави у світі», – сказав голова комітету АПК при ТПП України Олег Юхновський.

«75% загального експорту українського меду йде на ринок ЄС. Попереду робота по диверсифікації географії експорту, збільшенню ефективності бджолярів, підвищення прибутковості ведення медового бізнесу, шляхів розширення внутрішнього ринку», – сказав радник з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Ніколя Перрен.

Крім того, організатори форуму запропонували запровадити в Україні відзначення Всесвітнього дня бджіл і проведення національного дня, присвяченого бджільництву, щорічно наприкінці серпня – на початку вересня. За його результатами вони підготують звернення  до відповідних органів державної влади для офіційного оформлення.

«Майбутнє медового ринку залежить від поєднання зусиль бізнесу, громадськості та влади», – підкреслив директор департаменту агропромислового розвитку Київської ОДА Сергій Шупик.

У рамках форуму також працювала виставка-презентація меду та продукції бджільництва, а також можна було одержати індивідуальні консультації французьких експертів для бджолярів. 

На наступний день форум продовжився візитом французьких експертів до Білої Церкви для ознайомлення із пасікою приватного підприємця Анатолія Янішевського, а пізніше до  ТОВ «Агрофірма «Колос»  для обміну досвідом щодо розвитку медового бізнесу. 

Презентації 

 

Теги: ТППУ, Бізнес, комітет, АПК, комітет АПК, Медовий форум, мед