(044) 584-28-24  |  (044) 584-28-36 (прес-служба)
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

КАБМІН МАЄ ВРЕГУЛЮВАТИ ПРОБЛЕМУ ЕКСПОРТУ В КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ АЗІЇ АЛЬТЕРНАТИВНИМ МАРШРУТОМ ЧЕРЕЗ ПОРОМНІ ПЕРЕПРАВИ

04.04.2017

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман дав доручення Міністерству економічного розвитку і торгівлі, Міністерству інфраструктури, Укрзалізниці й Антимонопольному комітету України напрацювати пропозиції щодо вирішення кризової ситуації, що склалася зі збереженням торговельно-економічної присутності України в регіоні Центральної Азії у зв’язку з транзитною блокадою, яку застосовує Росія проти України. Офіційне звернення щодо необхідності втрутитися та терміново розв’язати проблему на початку березня цього року прем'єр-міністрові направила Торгово-промислова палата України.

Палата висловила занепокоєність від імені бізнес-спільноти з приводу того, що наразі українські експортери для доставки продукції в Центральну Азію і Сіньцзян-Уйгурський автономний район Китайської Народної Республіки вимушені використовувати альтернативний маршрут через Чорноморську і Каспійську поромні переправи. Але низка проблем ставить під сумнів його ефективність.

Насамперед, надвисокі  тарифи доставки через поромні переправи, які роблять значну частину української експортної продукції  неконкурентоздатною. Другою важливою проблемою альтернативного транзиту є значно збільшені терміни доставки.  Це має особливе значення для харчової групи товарів із  обмеженими термінами зберігання (термін доставки впливає і на вартість, якщо вантаж доставляється не в інвентарних вагонах, а у вагонах власного парку Укрзалізниці  – в цьому випадку вантажовідправник сплачує за кожен день використання вагону, а крім того – за повернення порожнього вагону на станцію відправлення).

Доставка залізничними вагонами у Центральну Азію  займає  в середньому близько 30 днів проти 15 днів транзиту через РФ. Проте в жовтні–грудні 2016 року (час сезонного збільшення вантажопотоку багатьох галузей) вона досягала 70 днів у зв’язку із зупинкою поромного перевезення через Каспійське море та штормовою  погодою. Відтак терміни альтернативного маршруту стали не лише завеликими, але і непередбачуваними. 

 Неконкурентні тарифи і терміни призвели до значного зменшення українського експорту в ЦА. За інформацією МЕРТ України, через російську «транзитну блокаду» за рік українська економіка втратила до півмільярда доларів. Додаткові втрати ВВП становили 0,3%.

Торгово-промислова палата України пропонує три варіанти вирішення проблеми. Так, для підвищення конкурентоспроможності альтернативного маршруту в обхід Росії необхідно активізувати роботу з узгодження єдиної конкурентної тарифної політики маршруту і запровадження єдиного наскрізного  маршруту через транзитні країни. Крім того, доцільно оптимізувати тарифи чорноморських поромних переправ і     зменшити ставки портових зборів (на 50%).

Керівництво ТППУ, яке діє в інтересах малого та середнього українського бізнесу, висловлює сподівання, що найближчим часом це питання буде врегульовано з урахуванням чинних нормативних актів, економічної ситуації та можливих соціально-економічних наслідків.

Теги:ТППУ, експорт, кабмін, Центральна Азія, поромна переправа

Анонси

Останні новини

Більше новин