Україна знаходиться в епіцентрі кібервійни з 2014 року.
Тому українські підприємства у зоні особливого ризику, відколи Росія реалізувала декілька потужних атак на інфраструктурні, банківські, енергетичні та комерційні об’єкти.
Як діяти, щоб убезпечити бізнес, зокрема, з урахуванням перших висновків з «просунутої» кібератаки на «Київстар», обговорювали 14 грудня 2023 року експерти з кібезахисту з державного та приватного сектора на засіданні Комітету з електронних комунікацій та кібербезпеки ТПП України.

Кібербезпека має стати головним пріоритетом для бізнесу. Бо хтось буде зламаним, а хтось ні. Кібергігієна підвищує шанси захистити бізнес - така спільна експертна позиція.

За результатами експертного обговорення й аналізу алгоритмів масштабних кібератак на Україну - узагальнили універсальні правила кібербезпеки для бізнесу.
- Люди, процеси та технології є складовими кібербезпеки. Людський фактор – вирішальний. Застосовуйте принцип Zero trust: кібергігієна стосується всіх у компанії. Навчайте співробітників правилам кібербезпеки.
Серед них:
- *Використання ліцензійного програмного забезпечення
- Заборона на використання загальнодоступних мереж Wi-Fi для передачі важливої інформації та здійснення платежів без шифрування
- Запровадьте окремі банківські карти для розрахунків в інтернеті
- Відповідально реалізуйте політику паролів у компанії
- Використовуйте двофакторну автентифікацію всередині компанії та для своїх клієнтів.
- Використовуйте шифрування.
- Так формується кіберстійкість.
- Кіберризики – головний виклик для бізнесу. Формування кіберстійкості має бути інвестиційним пріоритетом для бізнесу №1:
- Постійно оновлюйте програмне забезпечення
- Подбайте про страхування кіберризиків
- За можливості, підключіть зовнішній консалтинг з кібербезпеки
- Вивчайте законодавство, стандартів та вимог регуляторів
- Відстежуйте підозрілу активність/активність у вашій інфраструктурі (zero trust)
- Підтримуйте процедури та процесів безперервності та пом'якшення наслідків (BCP/DRP), щоб зафіксувати та вчасно виявити «пробоїни» можливого витоку інформації.
- У разі «зламу» зосереджуйтесь на перебудові кіберзахисту, а не пошуку зловмисників.
- Утримуйте комунікацію з клієнтами під час та після атак.
Інформаційні атаки – постійний супутник кібератак, оскільки шахраї використовують розголос чи витік даних для фішингу. У разі активізації шахраїв - звертайтесь по підтримку Кіберполіції.