Сьогодні вже вчетверте відбувся Медовий форум «Золота Пасіка 4.0». Цього разу - в онлайн-режимі під гаслом «Криза – гарна нагода шукати нові можливості!».
За три роки Медовий форум зарекомендував себе як комунікаційний майданчик для обговорення актуальних питань у сфері виробництва та реалізації українського меду та іншої продукції бджільництва через налагодження взаємодії та співпраці між учасниками ринку, виробниками, експортерами та представниками органів державної влади, обміном досвіду між бджолярами, провідними фахівцями галузі, національними та міжнародними експертами.
Цьогоріч захід об’єднав два потужних медових бізнес-майданчика – власне Медовий форум ТПП України та конференцію «Золота Пасіка», яка досі щорічно проводилася у Миколаєві.
Традиційно організаторами Форуму стали Торгово-промислова палата України, Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) та Посольство Франції в Україні.
«Для України мед не тільки цінний продукт, але й можливість активно просувати позитивний імідж нашої держави у світі. Адже Україна входить до найбільших експортерів - постачальників меду у світі. Хочу наголосити, що сучасна Україна по праву пишається досягненнями своїх бджолярів», - наголосив президент ТПП України Геннадій Чижиков.
Також учасників привітали регіональний директор UHBDP Дмитро Ніколаєв і радник з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Лоран Деньйо:
«Клієнтами проєкту (UHBDP – прим. редактора) є понад 5 тисяч бджолярів. Їх потреби постійно зростають, а ми маємо розвиватись разом з ними. У жовтні ми запустили онлайн-курс для бджолярів, який допоможе їм зробити бізнес-крок вперед у своїй медовій справі», - зазначив Дмитро Ніколаєв.
«Радий, що наша співпраця з ТПП України щороку поглиблюється. Незважаючи на виклики сьогодення, разом ми змогли організувати Медовий форум», - підкреслив пан Деньйо.
У ході пленарного засідання «Криза, як час можливостей: що зроблено у галузі минулого року?» були обговорені питання стосовно стану бджільництва в Україні, підтримки галузі державою, наявних законодавчих ініціатив, а також українського та світового ринків меду.
Ринок меду й надалі залишається перспективним. Цьогоріч українські бджолярі продали понад 40 тис. тонн. меду, що на 16% більше, ніж торік — зауважимо, що серед інших найбільших країн-експортерів Сполучені Штати Америки та Туреччина.
Згідно з даними Реєстру експортних потужностей, поставками меду за кордон станом на лютий 2020 року займались 72 підприємства. Серед основних покупців українського меду продовжує лідирувати ЄС - Німеччина (23%), Польща (22%), Бельгія (12%), Литва (10%).
Практична частина Форуму складалась із двох панельних дискусій: «Медовий бізнес в умовах COVID-19» та «Глобальні кліматичні зміни: нова реальність для бджільництва». У рамках дискусій виступили близько 15 спікерів, які висвітлили такі теми, як діяльність бджолярів в умовах пандемії, сучсні інформаційні системи для бджолярів, нові правила маркування меду в ЄС, онлайн-торгівля медом, віруси медоносних бджіл тощо.
Крім цього, було організовано окремі загальнодоступні тематичні онлайн-кабінети для відкритих дискусій за темами «Юридичні аспекти медового бізнесу» і «Вплив вірусних захворювань та неонікотиноїдів на поведінку і скорочення життєдіяльності медоносних бджіл».
Переглянути запис Медового форуму можна за посиланням.