(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Позиція Авіаційного комітету при ТПП України щодо двох законодавчих ініціатив

22.04.2021

На черговому засіданні Авіаційного комітету при ТПП України були розглянуті актуальні питання для українського ринку авіації.

Члени Комітету обговорили результати першого кварталу 2021 для авіаційного сегменту ринку. За прогнозами ІАТА цього року збиток авіакомпаній складе $47,7 млрд, коли раніше очікувався збиток у $38,7 млрд. Пасажиропотік авіакомпаній може скласти близько 2,4 млрд осіб, що більш ніж на 30% вище торішнього показника, але на 47% нижче, ніж у 2019 році.

Що стосується ситуації в Україні, відновлення вітчизняної авіації більшою мірою залежить від вакцинації. На даний момент близько 1,5% українського населення отримали хоча б одну дозу вакцини, свідчення про що дає підстави для невтішних прогнозів.

Під час засідання окрему увагу було приділено обговоренню другого варіанту проєкту Наказу Міністерства інфраструктури України  «Про внесення змін до Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден у повітряному просторі України». 

Авіаційний комітет при ТПП України не підтримує даний проєкт в частині підвищення ставок у базових аеропортах, для національних авіаперевізників, «Бориспіль» і «Жуляни». В даному проєкті зниження ставок передбачено для повітряних суден вагою понад 250 тонн, що призведе до дисбалансу на українському ринку авіаційних перевезень, оскільки у більшості вітчизняних авіаперевізників таких суден немає. Проте Комітет підтримує тенденцію зниження ставок загалом, особливо в регіональних аеропортах.

Крім цього, був обговорений законопроєкт «Про створення «Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту». Загалом, Комітет підтримує наявність органу для регулювання природних монополій. З монополіями в авіації все зрозуміло - аеродроми та управління повітряним рухом. Проте, в цьому законопроєкті додають учасників суміжних авіаційних ринків. Тут виникає питання, наскільки доречним є включення комерційних учасників, які працюють у середовищі, що регулюється самим ринком авіації. Члени Авіаційного комітету однозначно проти регулювання суміжних ринків, діяльність на яких фактично контролюється ринковими відносинами та за наглядом Державіаслужби.