Сьогодні в ТПП України відбулась презентація дослідження «Аналіз інституційної підтримки експорту України» (ARIES-Study) та панельна дискусія.
Для оцінки актуального стану центрів підтримки експорту та для визначення перешкод та можливостей для розвитку кожної окремої організації на регіональному рівні та сектору на національному рівні проєктом «Агроторгівля України» було проведено аналіз інституційної підтримки експорту України (ARIES).
Учасники аналізу: торгово-промислові палати, асоціації та організації аграрного сектору, які займаються розвитком аграрного експорту.
Метою став аналіз заходів з підтримки експорту в регіонах, статусу центрів підтримки експорту, перспектив розвитку експорту з точки зору експертів з агропродовольчих питань.
«У вересні 2019 року проект «Агроторгівля України» разом з Торгово-промисловою палатою України підписали Меморандум про співпрацю та окреслили пріоритетні завдання, одне з яких – сприяння розвитку системи підтримки експортерів аграрної продукції в системі ТПП. А сьогодні, діючи спільно, ми намагаємось покращити власні послуги, сприяти підвищенню експортної спроможності українських агропромислових підприємств через усі доступні механізми», - прокоментував президент ТПП України Геннадій Чижиков.
В результаті проведення GAP-аналізу серед палат та асоціацій було визначено наступні потреби у 2016 – 2018 роках:
• експортних тренінгів;
• торгових місій (357);
• участі в профільних виставках;
• публікації;
• B2B-платформи.
«Беручи до уваги результати дослідження, в якому прийняли участь 53 організації, в тому числі система ТПП, ми можемо зробити висновок, що провайдери послуг досі стикаються з ускладненістю доступу до ринкової інформації, недостатнім професійним рівнем персоналу через відсутність можливості постійного підвищення кваліфікації, брак фінансових та людських ресурсів», - зазначив Геннадій Чижиков.
На думку пана Геннадія, сьогодні необхідною є державна підтримка бізнесу, виділення коштів на розвиток виробників-експортерів та спів фінансування технічного переоснащення виробництва.
Довідково:
Проєкт «Надання консультацій Україні з питань аграрної торгівлі» (Агроторгівля України) розпочав свою роботу у 2016 році.
Його метою є надання підтримки українським сільськогосподарським товаровиробникам та аграропродовольчим компаніям у пошуку європейських ринків збуту, входження, закріплення та розширення діяльності на них, а також підготовка цих компаній до відкриття власних ринків. Крім того, проєкт має на меті інформувати німецькі компанії про питання аграрної торгівлі з Україною.
Заходи проєкту спрямовані на посилення політичного діалогу з питань аграрної торгівлі, проведення тренінгів та допоміжних заходів, які б стимулювали експорт сільськогосподарської та харчової продукції. Цільовими групами є, перед усім, представники малих та середніх підприємств, що виробляють продукти, експорт яких ще не є поширеним. Крім того, для зацікавлених організацій Німеччини проєктом готуються аналітичні документи щодо аграрної торгівлі.
Донором та бенефіціаром є Федеральне міністерство продовольства та сільськогого сподарства та Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України відповідно.
Оперативними партнерами проєкту у завданні створення Центру підтримки експорту є Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарстваУкраїни та національні дослідні інститути у підготовці актуальних аналітичних документів.
Проєкт проводиться консорціумом компаній «AFC Agriculture and Finance Consultants GmbH» та «IAK Agrar Consulting GmbH» у співпраці з Університетом ім. Гумбольдта у Берліні.