м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Ростислав Коробка: Соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в $4,5 млрд на рік, що становить приблизно 3,4% ВВП

29.11.2017

Про це віце-президент ТПП України сказав на форумі «Нульова смертність на дорогах Київщини», що пройшов у Палаті.

 

Ростислав Коробка нагадав, що за ініціативи Торгово-промислової палати України 22–23 червня 2017 року проводився Перший міжнародний конгрес з питань реформування системи управління безпекою дорожнього руху, у підсумковій резолюції якого були внесені рекомендації Кабінетові Міністрів України.

«На перший погляд, ці проблеми дещо непрофільні для ТПП України, такий значущий захід став важливим як для кожної людини, так і для країни в цілому. Усвідомлюючи актуальність проблем безпеки дорожнього руху та пошуку шляхів їх вирішення, для нас переконливими є факти, що на сьогодні Україна за абсолютними і відносними показниками кількості ДТП і смертності в них значно випереджає країни Євросоюзу, а також Канаду і США: у нас рівень смертності та травматизму внаслідок ДТП є одним із найвищих в Європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким. За розрахунками експертів Світового банку, соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в 4,5 млрд доларів США на рік, що становить приблизно 3,4 відсотка валового внутрішнього продукту. Проведення сьогоднішнього заходу та визначення подальших дій з метою зниження дорожньо-транспортної аварійності та травматизму на території Київської області повинно дати поштовх до вжиття практичних заходів у цьому вкрай важливому напрямі», – сказав віце-президент ТПП України Ростислав Коробка.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, дорожньо-транспортний травматизм, за прогнозами, у 2030 році може стати однією з п’яти основних причин смертності людей у світі. 1000+ життів можна було б зберегти щороку в Україні, якби рівень користування ременями безпеки перевищував 90%. Зараз цей показник – 14%. Саме вони знижують на 40–50% ймовірність загибелі водіїв і пасажирів на передніх сидіннях та приблизно на 25% – пасажирів на задніх сидіннях.

Учасники й організатори форуму (Київська обласна державна адміністрація, Центр демократії та верховенства права, Торгово-промислова палата України, Vision Zero в Україні) ставлять за спільну мету зниження аварійності та смертності в Київській області та Україні загалом, з перспективним зниженням показників смертності до нульової позначки. Вони схвалюють зміни в державній політиці, в тому числі в державних будівельних нормах, спрямовані на запровадження безпечних інфраструктурних рішень, таких як острівці безпеки, кільцеві перехрестя, гальмівні острівці, тротуари, велосипедні доріжки, для зменшення швидкості руху і захисту вразливих категорій учасників руху.

За результатами форуму буде підготовлено резолюцію з проханням до Міністерства внутрішніх справ України та Національної поліції України щодо якісного, повного та всеосяжного збору даних про кожне ДТП із потерпілим починаючи з 1 січня 2018 року та зробити їх доступними широкому колу зацікавлених сторін.

У тексті резолюції також йтиметься про необхідність терміново підвищити відповідальність за некористування ременями безпеки та дитячими кріслами, а також за порушення правил користування засобами зв’язку під час керування транспортними засобами.

Крім того, учасники форуму підтримують законодавчу ініціативу щодо передачі коштів, які надійшли від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, з державного бюджету України до районних бюджетів, бюджетів міст обласного значення та бюджетів об’єднаних територіальних громад. Це дасть змогу акумулювати значну суму коштів для впровадження системи фото- і відеофіксації порушень ПДР та інших заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху на місцях.  

 

 

Теги: ТППУ, безпека на дорогах, безпека

Анонси

Останні новини

Більше новин