Питання оновлення системи профтехосвіти були розглянуті під час круглого столу «Роль торгово-промислових палат у забезпеченні економіки України професійними кадрами: національний та регіональний вимір», організованого ТПП України спільно з Інститутом професійних кваліфікацій.
У грудні 2020 року колегія Міністерства освіти і науки України схвалила Стратегію розвитку професійно-технічної освіти, у якій визначені чотири ключові напрями оновлення системи профтехосвіти впродовж наступних 3 років, а саме: побудова ефективної системи управління, посилення співпраці закладів із бізнесом, покращення змісту та якості такої освіти, а також її популяризація.
Одним із завдань торгово-промислових палат є надання підтримки розвитку системи освіти і підготовки кадрів для підприємницької діяльності, тому сьогодні ТПП України разом з Інститутом професійних кваліфікацій провели круглий стіл, присвячений обговоренню ролі ТПП в Україні у забезпеченні економіки України професійними кадрами.
Як зазначив президент ТПП України Геннадій Чижиков, у порівнянні з досвідом європейських країн, де близько 40% учнів обирають саме робітничі професії завдяки дуальній системі освіти, в Україні на одного випускника, який йде вчитися в професійний ліцей чи училище, припадає чотири, що здобувають вищу освіту. Наслідком такого дисбалансу є брак спеціалістів.
«Бізнес як ніколи потребує кваліфікованих кадрів. Ми як організація, що об’єднує та допомагає бізнесу в різних питаннях, бачимо свою роль у налагодженні та покращенні цього процесу», - наголосив президент ТПП України Геннадій Чижиков.
Ланка професійної освіти є недооціненою, але дуже перспективною, як вважає Ольга Коваль, народний депутат України, Голова підкомітету з питань професійно-технічної та фахової передвищої освіти Комітету з питань освіти, науки та інновацій. На ринку праці швидко виникають нові професії, тому важливо так само швидко реагувати і задовольняти цей попит. Наразі у Верховній Раді зареєстровано два законопроєкти щодо професійної освіти, для обговорення яких у Комітеті створена робоча група. До неї залучені і роботодавці.
Ігор Гарбарук, заступник Міністра освіти і науки України, запропонував шляхи вирішення проблем, пов’язаних з розвитком професійно-технічної освіти. Зокрема, ключову роль відіграє партнерство з роботодавцями через такі інструменти, як дуальна форми освіти, спільне створення освітніх програм та впровадження податкових пільг, інших економічних стимулів для роботодавців.
«Найкраща інвестиція в майбутнє нашої країни – це інвестиція в якісну освіту», - зазначив Ігор Гарбарук.
Про пріоритети у розробці стратегій розвитку трудового потенціалу України як на національному, так і на регіональному рівнях розповів Ярослав Жаліло, заступник директора Національного інституту стратегічних досліджень. Як наголосив пан Жаліло, вирішення стратегічних проблем потребує поєднання зусиль усіх стейкхолдерів – громади, бізнесу, органів місцевого самоврядування та органів державної влади.
Директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко зосередився на питанні регіонального замовлення на підготовку фахівців і робітничих кадрів, зокрема на механізмах його формування, правових підставах, перевагах і недоліках. На думку пана Колишка, співпраця з торгово-промисловими палатами у даному питанні дозволить впливати на формування кадрової політики в регіонах.
ТПП України як голос бізнесу має всі для того можливості та готова активно співпрацювати з Міністерством освіти і науки України, Інститутом професійних кваліфікацій і закладами освіти для успішної реалізації цілей Стратегії розвитку професійно-технічної освіти.