(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

ТПП України ініціювала громадське обговорення президентського законопроекту № 7363

29.01.2018

Повна назва проекту Закону України - «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання створення та діяльності дрібних фермерських господарств і деконцентрації повноважень у сфері земельних відносин» (реєстр. № 7363 від 06.12.2017 р.) Обговорення законопроекту відбулось у рамках засідання комітету підприємців АПК при ТПП України. Серед основних проблем експерти назвали відсутність системного підходу до змін у земельному законодавстві та належного фінансово-економічного обґрунтування податкових новацій, неузгодженість окремих норм законопроекту, що створює юридичні колізії, тощо.

Члени комітету підприємців АПК  при ТПП України, представники аграрного бізнесу, галузевих асоціацій,  зацікавлені  підприємці, експерти, науковці  у цілому підтримали проект закону, але зійшлися на думці, що існують деякі дискусійні питання, які потребують більш детального обговорення та доопрацювання.

«ТПП України підтримує законодавчу ініціативу, ми вважаємо законопроект корисним і певною мірою доленосним для цілого сектора економіки. Він суттєво спрощує ведення бізнесу та вирішує цілий ряд проблем для аграрного підприємництва. Але в той же час потребує суттєвого доопрацювання.  Ми підготуємо низку зауважень і пропозицій та подамо їх на розгляд уряду», – запевнив президент ТПП України Геннадій Чижиков.

Законопроект спрямований на децентралізацію влади в Україні, подолання корупції у земельній сфері й удосконалення процедури розпорядження землями державної власності. Він був зареєстрований за поданням Президента України та визначений як невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою. Ним пропонується  внести  зміни  до 39  законодавчих актів України.

«Як показала практика,  законопроект викликає  значний інтерес аграрного бізнесу. Більшість положень стосується перерозподілу повноважень: у нього закладена ідея децентралізації: державні органи мають поступитися органам місцевого самоврядування. Але чи можливо одночасно якісно розглянути 39 актів?», – запитав член комітету, партнер правничої фірми «Софія» Олександр Поліводський.

Як ми знаємо, основними проблемами у сфері управління земельними ресурсами є: поєднання Держгеокадастром розпорядчих і контрольних функцій, що створює конфлікт інтересів і стимулює корупцію; неузгодженість законодавчих норм у різних законодавчих актах, що сприяє зловживанням при розпорядженні державними і комунальними землями; наявність значної кількості земель із невизначеним правовим статусом; відсутність у Державному земельному кадастрі відомостей про значну кількість земельних ділянок, право на які набуто раніше за чинним на той час законодавством, тощо.

«Споконвічні  проблеми  фермерів – фінанси та земля. Законопроект певною мірою вирішує  їх. Розширює можливості селян  для отримання державної підтримки.  Позитивним також  є запровадження часткової компенсації ЄСВ для малих фермерів», – сказав заступник міністра аграрної політики та продовольства України Віктор Шеремета.

У президентському законопроекті є низка законодавчих ініціатив, спрямованих на захист майнових прав власників і користувачів земельних ділянок, запобігання протиправному поглинанню і захопленню підприємств в аграрному секторі економіки, вдосконалення законодавства щодо ведення Державного земельного кадастру та Державного реєстру прав на нерухоме майно, оподаткування земель та дерегуляцію функцій у сфері розпорядження землями, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

«Закон дозволить здешевити доступ підприємців до земельних ресурсів,  спростить надання земельних ділянок для міських будівних потреб, але найголовніше – дозволить «вбити» монополію реєстрації земельних ділянок», – зауважив  заступник голови ради асоціації «Земельна спілка України» Андрій Мартин. 

Щодо вдосконалення оподаткування земель законопроект пропонує перейти від сталих ставок єдиного податку IV групи до диференційованих ставок, що залежать від визначених органами місцевого самоврядування ставок земельного податку. Також розширюється IV група платників єдиного податку шляхом включення до її складу сімейних фермерських господарств, які не мають статусу юридичної особи.

«Законодавча ініціатива заслуговує на увагу: вона   надає підприємцям певні позитивні можливості  у  вирішенні частини актуальних проблем. Вважаю, нам варто зосередитися над  формуванням конкретних пропозицій до проекту закону», – підбив підсумок голова комітету АПК при ТПП України Олег Юхновський.

За результатами обговорення  напрацьовані зауваження та пропозиції до законопроекту буде надіслано уряду.

«П’ятий  рік ми не маємо узгодженої думки в парламенті. Відкладати реформу нікуди», – сказав експерт проекту USAID «Агросільрозвиток» Сергій Кубах. 

 

Теги: ТППУ, АПК, законопроект, комітет АПК