(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

У ТПП України презентували кінцевий варіант Стратегії розвитку авіаційного транспорту та аеропортів

02.10.2017

На розширеному засіданні Авіаційного комітету при ТПП України член комітету, керівник громадської спілки «Українська авіатранспортна асоціація» Микола Щербина, представив учасникам кінцевий варіант стратегічного документу, його основні положення, мету та пріоритетні напрями, а також проблеми, які він вирішуватиме.

«Наразі в Україні існує багато стратегічних документів, проте вони мають подекуди недосконалі чи суперечливі положення. Що ж до окремого документу, який би закріплював спільне бачення суб’єктів авіаринку розвитку авіації в Україні, то він поки що існує тільки у вигляді проекту Стратегії», – сказав Микола Щербина.

Метою Стратегії є формування в Україні системи законодавства авіатранспортної галузі на основі регламентів і директив Європейського Союзу та створення сприятливих організаційних, податкових, митних, інвестиційних і кредитно-грошових умов для: зростання обсягів перевезень пасажирів, вантажів і пошти на внутрішньому  та міжнародному ринках вітчизняними авіакомпаніями; організації нових робочих місць в авіатранспортній галузі та суміжних сферах; розширення переліку країн, із якими Україна зв’язана повітряним сполученням; реалізації авіаційного транзитного потенціалу України тощо.

Серед стратегічних цілей представленого документу  – досягнення в 2030 році пасажиропотоку через аеропорти України в розмірі чисельності населення України та через міжнародний аеропорт Бориспіль – 30 мільйонів пасажирів; перевезення через аеропорти України в 2022 році 10 мільйонів і  в 2030-му – 20 мільйонів транзитних пасажирів; перевезення на внутрішньому ринку авіаційним транспортом у 2022 році 4 мільйонів і  в 2030-му – 8 мільйонів  пасажирів; зростання чисельності працюючих в авіатранспортній галузі до 2022 року вдвічі і до 2030 -го – втричі; збільшення чисельності флоту повітряних суден українських авіакомпаній до 2022 року вдвічі і до 2030 -го – втричі й інші.

Незважаючи на оптимістичні положення Стратегії розвитку авіаційного транспорту та аеропортів, і досі лишаються нерозв’язаними певні проблеми, про які уже вкотре нагадують учасники ринку. Це питання доцільності розвитку регіональних аеропортів, зокрема тих, що знаходяться у 300-кілометровій зоні від Борисполя. Це і підготовка спеціалістів у сфері авіації та розширення мережі тренажерних центрів для пілотів. Але одним із найважливіших все-таки лишається питання, як буде вписана Стратегія розвитку авіаційного транспорту та аеропортів у Національну транспортну стратегію України.

«Наразі приймаються доповнення та пропозиції, згодом фінальний варіант буде передано для обговорення в Державну авіаційну службу. Сподіваємось, що думку всіх учасників ринку буде враховано та відображено в остаточному документі, який показуватиме, якою ж має бути авіаційна галузь у 2030 році. Після цього повинно бути прийнято відповідний нормативний акт, який стане дороговказом для розвитку галузі на найближчі роки», – сказав голова Авіаційного комітету при ТПП України Євгеній Дихне. 

Під час заходу не оминули  увагою і теперішній стан і перспективи розвитку міжнародного аеропорту «Бориспіль – його значення в реалізації транзитного потенціалу України важко переоцінити. Було відзначено важливість продовження розвитку аеропорту як хабу, адже відмова від цієї стратегії може призвести до втрати далекомагістральних і внутрішніх рейсів, скорочення транзитного потоку пасажирів.

Пропозиції Комітету

Проект стратегії

Теги: ТППУ, авіаційний комітет, авіація