(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

ЗАКОНОДАВЧА БАЗА УКРАЇНИ МАЄ ВІДПОВІДАТИ ХАРТІЇ ЯКОСТІ

22.03.2017

Комітет підприємців сфери транспорту при ТПП України готує нормативно-правові акти стосовно впровадження в Україні положень Хартії якості, оскільки зволікання може мати негативні наслідки для українських перевізників – аж до позбавлення України права отримання дозволів ЄКМТ (Європейська конференція міністрів транспорту). Впровадження положень Хартії якості в сфері автомобільного транспорту, продовження роботи з перегляду терміну проведення періодичних медичних оглядів водіїв і ситуацію на українсько-польському кордоні обговорили на черговому засіданні комітету за участю представників Міністерства інфраструктури України й Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України (АсМАП).

У цьому році закінчується дія трирічного мораторію на зміну базових квот для країн-учасниць і умов виконання перевезень за багаторазовими дозволами ЄКМТ. З 1 січня 2018 року  вступає в дію новий механізм розподілу базових квот серед країн-учасниць ЄКМТ. Щоб зберегти хоча б базову квоту на використання дозволів ЄКМТ у 2018 році, Україна повинна підтвердити відповідність законодавчої бази в сфері автомобільного транспорту положенням Хартії якості.

З огляду на ситуацію, що складається останнім часом у пунктах пропуску на українсько-польському кордоні, АсМАП докладає максимум зусиль для вирішення проблем із невмотивованими простоями вантажного автотранспорту під час перетину кордону. На початку 2017 року українська і польська сторони дійшли згоди щодо необхідності звернення до митних і прикордонних служб обох країн із метою спільного контролю, який дозволить звести до мінімуму час очікування на перетин кордону. У Міністерстві інфраструктури України підтвердили, що цього року Україна почне розбудовувати прикордонну інфраструктуру відповідно до міжурядової угоди про зв’язаний кредит у розмірі 100 мільйонів євро.

За результатами переговорів у Варшаві Президент України Петро Порошенко дав відповідні доручення для вирішення проблем, пов'язаних із чергами автомобільного транспорту на кордонах із Польщею. У планах українського уряду – побудувати на українсько-польському кордоні 4 нові пункти пропуску, де буде здійснюватися спільний контроль з метою скорочення черг. Нагадаємо, що польський уряд виділив 100 млн дол. кредиту під 0,15% річних на 30 років із п'ятирічним пільговим періодом для будівництва інфраструктури, шляхів і нових пунктів пропуску.

«Уряд повинен розглянути ці питання й за можливістю виділити окремі пункти пропуску для автомобілів, щоб не заважати туристам, підприємцям, студентам та іншим категоріям громадян, які мають вільно, без черг перетинати українсько-польський кордон», – наголосив голова комітету Володимир Гриненко.

На засіданні комітету також повернулись до питання перегляду терміну проведення медичних оглядів водіїв. Нагадаємо, що у 2016 році комітет звернувся до в.о. міністра охорони здоров'я України Віктора Шафранського з проханням посприяти внесенню змін до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів». Пропонувалося передбачити проведення періодичних медичних оглядів для водіїв, які здійснюють комерційні перевезення вантажів або пасажирів, один раз на 5 років.

У другій половині 2017 року планується подати на розгляд профільного комітету Верховної Ради законопроект, згідно з яким у посвідченнях водіїв з’являться додаткові категорії, від яких залежатиме термін дії документа. Так, водії категорії «В» зможуть користуватися своїм посвідченням 15 років, а от водії категорії «С» і «D» – тільки 5. Після завершення терміну дії посвідчення водій повинен пройти медичний огляд для перевірки психофізичної відповідності. 

Довідково: у Литві водії, які здійснюють комерційні перевезення, проходять медогляд один раз на 5 років; у Польщі водії віком до 60 років – один раз на 5 років, а ті, кому за 60 – один раз на 2,5 року; у Білорусі для цих категорій, відповідно, – один раз на 5 і на 2 роки.

Теги: ТППУ, комітет транспорту

Анонси

Останні новини

Більше новин