Також до Індонезії розпочато експорт яблук, на черзі – мед і цибуля. Водночас, обидві країни мають подолати ментальні та географічні бар'єри для подальшої підтримки і розвитку економічної співпраці.
Про це йшлося на українсько-індонезійському бізнес-форумі у ТПП України. Захід відбувся у рамках першого за останні дев’ять років засідання Міжурядової українсько-індонезійської комісії з питань економічного та технічного співробітництва. У ньому взяли участь офіційні представники та бізнесмени обох країн. Закордонні делегати представили різноманітні сфери діяльності: від нафтових і газових та IT-систем до кардіології та фармацевтики.
«Зростаючий середній клас Індонезії, потужний внутрішній попит, велика частина молоді у структурі населення, а також потреба в новій інфраструктурі робить її ринок привабливим для експортерів різних товарів і послуг. Цей великий ринок є дуже важливим і для України. Особливо зараз, коли ми працюємо над розширенням географії нашого експорту», – зазначив президент ТПП України Геннадій Чижиков, вітаючи поважних гостей.
Республіка Індонезія є основним торговельним партнером України серед країн Південно-Східної Азії. Два роки поспіль товарообіг між Україною й Індонезією стабільно зростає. В 2017-му він перевищив 660 млн дол США. В той же час 7–8 років тому товарообіг сягав мільярда доларів США.
«Індонезія має надзвичайно важливий експортний ринок для нашої аграрної та харчової продукції. Це країна з понад 250 млн населення. В 2017 році ми експортували до Індонезії агропродукції на більш ніж 340 мільярдів доларів США. Основою нашого експорту є зернові культури. Але це ще далеко не весь наш потенціал. Диверсифікувати та створювати нові спільні проекти – це наші пріоритетні дії у двосторонніх взаємовідносинах. Перспективними напрямами українсько-індонезійського співробітництва в сільському господарстві є агротехнології, ветеринарія, тваринництво. Важливим кроком стане підписання протоколів про фітосанітарні вимоги до експорту пшениці з України до Індонезії та експорту тропічних фруктів із Індонезії в Україну», – підкреслила Ольга Трофімцева, заступник міністра агрополітики України.
Наразі в основі українського експорту до Індонезії – сільськогосподарська продукція. Майже 62% українського імпорту з Індонезії – пальмова олія.
«Україна є другим партнером для Індонезії серед країн Центральної та Східної Європи. Цікавими для України є взаємодія в IT, енергетичній, морській, фармацевтичній, туристичній сферах. У військово-технічному й енергетичному співробітництві ми вже маємо серйозні досягнення. Крім того, ми працюємо над введенням безвізового режиму для Індонезії до кінця 2018 року», – відзначив Володимир Пахіль, посол України в Індонезії.
«Засідання Міжурядової українсько-індонезійської комісії з питань економічного та технічного співробітництва та політичні консультації щодо двосторонніх зв’язків є двома механізмами, що наразі існують між нашими країнами. Україна є нашим важливим стратегічним і надійним партнером», – сказав Мохаммад Аншор, генеральний директор з питань співробітництва з Америкою та Європою, голова індонезійської делегації в Міжурядовій українсько-індонезійській комісії з питань економічного та технічного співробітництва.
Республіка Індонезія – це аграрно-індустріальна країна, її економіка є однією з найбільших у Південно-Східній Азії. Її зростання за останнє десятиріччя становить 5–6% на рік. У 2017-му Індонезія отримала 51,7 млрд дол США інвестицій, із яких 32,1 млрд – прямі іноземні інвестиції.
Теги: ТППУ, Бізнес, експорт, співробітництво, Індонезія