Таку думку висловили учасники засідання Авіаційного комітету при ТПП України при обговоренні нових «Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів та багажу».
Експерти зазначили: ці правила занадто деталізовані, тобто регулюють питання, що є комерційною практикою. Наразі бізнес-моделі швидко змінюються, інколи радикально. Тому регулятор, як правило, не встигає за змінами.
Норми щодо багажу − це право авіакомпанії, яке не повинно встановлюватися правилами регулятора. Як і підхід авіакомпанії до формування свого тарифу.
Також підкреслювалась важливість наявності у Правилах детального тлумачення визначення «надзвичайні обставини» відповідно до Регламенту (ЄС) Європейського парламенту та Ради від 11 лютого 2004 року № 261/2004.
Другим важливим питанням обговорення на засіданні Авіаційного комітету став порядок обслуговування пасажирів. Експерти зазначили, що в Правилах є розділ, згідно з яким пасажиру надається той чи інший пакет послуг: преміум-, бізнес-класу тощо. Тобто, він стосується комерційних умов, а це – прерогатива авіакомпанії, а не регулятора. Авіакомпанія повинна запропонувати той обсяг сервісу, який здатна забезпечити у конкурентному середовищі.
«Аеропорти могли б надати пасажирам харчування, місця в готелях (як це передбачено у випадках скасування або затримки рейсів) і тим самим зняти напругу, потім виставивши рахунок авіакомпанії. В стресових ситуаціях пасажиру байдуже, хто винен у затримках рейсів, і цей негатив отримує не тільки авіакомпанія, але й аеропорт. Тому бажано складні питання вирішувати оперативніше і з меншими репутаційними ризиками», – сказав голова комітету Євгеній Дихне.
На засіданні ухвалено рішення надіслати листа голові Державної авіаційної служби щодо повернення на громадське обговорення проекту Авіаційних правил. Учасники дискусії підготують пропозиції до 11 квітня 2018 року та надішлють їх Авіаційному комітету. Остаточний їх розгляд заплановано на 18 квітня.