(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Укрзалізниця планує залучити до виробництва продукції для вагонобудування український бізнес

21.12.2018

Про політику імпортозаміщення, необхідність державної підтримки залізничного транспорту та створення на базі ТПП України Асоціації виробників залізничної техніки йшлося на засіданні комітету з питань промислової модернізації при Торгово-промисловій палаті України.

«Модернізація залізничної інфраструктури України, без перебільшення, стосується кожного підприємця. У планах ТПП України – створення асоціації виробників залізничної техніки спільно з Укрзалізницею, бізнес-асоціаціями та промисловцями й інші цікаві проекти. Національні виробники мають долучитися до програм Укрзалізниці», – сказав Геннадій Чижиков, президент Торгово-промислової палати України.

Водночас, учасники зустрічі наголошували: не потрібно забувати, що державна підтримка залізничного транспорту є світовим досвідом стимулювання виробництва. Так, у Німеччині, Об’єднаному Королівстві, США інвестиції становлять 20–50% від доходів залізничних компаній. Також поширена практика державного субсидування та інвестицій в залізничну галузь. В Україні державні інвестиції, на жаль, дорівнюють нулю. А досвід показує, що 1 грн інвестицій у залізничний транспорт повертає  понад 3 грн інвестицій в економіку.

«Укрзалізниця має гостру потребу в заміщенні імпортних запчастин. Передусім – виробництва Російської Федерації. Тому ми виходимо  з пропозицією до національних виробників створити альтернативу  продукції країни-агресора. Як приклад: у 2019 році компанії необхідно  230 позицій таких запчастин – це 575 тис. одиниць і 1,6 млрд грн для української економіки. Це означає, що понад 8 тисяч українців зможуть отримати роботу.  Ринок уже багато років очікував від Укрзалізниці таких замовлень», – зазначив виконуючий обов’язки голови правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

Також на засіданні обговорили дії Укрзалізниці як замовника робіт із будівництва та ремонту рухомого складу. Перш за все, щодо дотримання графіка освоєння капітальних інвестицій, затвердженого фінансовим планом АТ «Укрзалізниця»; формування замовлення із закупівлі вагонів нових марок. Стимулювати виробництво таких вагонів необхідно через запровадження пільгового тарифу на інфраструктурну та тягову складову при перевезенні в інноваційних вагонах. У рамках угоди Укрзалізниці на постачання локомотивів General Electric локалізація буде доведена до 40%. 20 локомотивів вже в Україні, перші з них вже в роботі, решта буде прийнята у 1 кв. 2019 року.

Важливим є забезпечення тіснішої взаємодії Укрзалізниці із національним кластером виробників, особливо у локалізації імпортної техніки, що закуповується Укрзалізницею, а також посилення значення складової технічних вимог при здійсненні процедур тендерних закупівель робіт із будівництва рухомого складу; збільшення розміщення ремонтних робіт на непідвідомчих Укрзалізниці підприємствах, враховуючи існуючу проблему накопичення рухомого складу в очікуванні ремонтних робіт на підприємствах УЗ.

Стосовно дій АТ «Укрзалізниця», як системного регулятора ринку залізничних перевезень, у контексті формування замовлень на модернізацію рухомого складу, це, по-перше  − перегляд тарифної політики товариства та прив’язка до індексу цін виробників промислової продукції, що стимулюватиме інвестиції в даний вид послуг. Також механізмом стимулювання інвестицій є інвестиційна складова тарифу, як це було зроблено в Казахстані.

За результатами зустрічі було вирішено:

– впровадити інструменти технічного регулювання для захисту внутрішнього ринку від ввезення старих вагонів із РФ і країн СНД (стосується вантажних вагонів віком більш ніж 15 років);

– заборонити продовження терміну експлуатації вагонів понад визначений виробником нормативний період. Зокрема, Укртрансінспекції та Мініфраструктури України слід посилити контроль дотримання чинного регламенту проведення обстеження вагонів під час капітального та капітально-відновлюваного ремонту; ввести додаткові дослідження всіх основних вузлів і деталей за допомогою дефектоскопів, які дозволяють виявити приховані дефекти, що утворилися при експлуатації вагонів;

 – ввести додаткові  вимоги при реєстрації (авторизації) у Мінінфраструктурі України суб’єктів господарської діяльності – вагонних операторів. Зокрема, зобов’язати їх мати не менше 10% нових вагонів і залізничні колії для відстою рухомого складу;

 – скоротити міжремонтні терміни (пробіги) на 25–40% для планових видів ремонту для вагонів із продовженим терміном служби;

– опрацювати питання щодо дозволу приватним операторам здійснювати пасажирські перевезення;

– створити нормативно-правові умови для допуску приватних операторів  тяги до інфраструктури УЗ (за умови врахування застережень, висловлених представниками Укрзалізниці);

 – підтримати прийняття Закону «Про залізничний транспорт України».

 

Теги:ТППУ, комітет, імпортозаміщення

Анонси

Останні новини

Більше новин