Торгово-промислова палата України системно допомагає МСП розвивати навички та впевненість для початку експортування або розширювати вже існуючий експорт до ЄС. Понад 30 вітчизняних дизайнерів і виробників одягу взяли участь у майстер-класі «Тенденції та можливості ринку ЄС для українських виробників одягу», який ТПП України проводить у рамках програми підтримки експорту у партнерстві з регіональними торгово-промисловими палатами й Асоціацією «Укрлегпром» та за підтримки CBI (Нідерландського центру підтримки імпорту).
Метою програми є допомога українським малим і середнім виробникам одягу та взуття, які націлені на експорт до ЄС, шляхом проведення інформаційно-навчальних заходів, розробки експортних стратегій для підприємств і підвищення компетенції українських консультантів із торгово-промислових палатах щодо експорту до ЄС.
Програма є продовженням проекту «Розвиток спроможності організацій із підтримки бізнесу надавати послуги з експорту до ЄС у рамках поглибленої та всеосяжної зони вільної торгівлі (ЗВТ+) як частини Угоди про асоціацію між Україною та ЄС» і Звіту про аналіз ланцюгів вартості одягу та взуття. Вона реалізовуватиметься в два етапи. Перший – проведення по два майстер-класи для українських виробників одягу у трьох регіонах України. Другий етап передбачає розробку експортних стратегій для українських виробників.
Майстер-клас дозволив вітчизняним дизайнерам і виробникам одягу краще зрозуміти вимоги ринку ЄС.
Ринок Європейського Союзу є найбільшим у світі за ВВП – 30% світового ринку одягу – і налічує понад 500 млн споживачів, котрі щороку витрачають на придбання одягу та взуття з країн, які не є членами ЄС, понад 80 млрд євро. Більше всього грошей на рік на одяг витрачають мешканці Люксембургу (1200 євро), Австрії, Великобританії (1000 євро), Італії (900 євро) та скандинавських країн (800 євро).
Вихід на ринок ЄС автоматично означає вигідніші умови, підвищення конкурентоспроможності й на інших ринках світу. Крім того, українські внутрішні правила гри дедалі більше наближуються до вимог ЄС.
«Працюйте над своїми сильними та слабкими сторонами, досліджуйте ринок, визначте, на чому сфокусуватися: цільові ринки та канали», – така головна настанова тренера майстер-класу Джуліана Лоусона Гілла для українських виробників.
Він – експерт СВІ із 25-річним досвідом у галузі: починав з роботи з Reebok International у Великобританії, а протягом останніх 5 років допомагав литовським виробникам одягу експортувати до держав – членів ЄС.
Наразі головними країнами ЄС, що імпортують одяг із України, є Німеччина, Румунія, Бельгія, Італія, Литва, Данія тощо. Ринки ЄС зі стрімким зростанням імпорту одягу з України – Австрія, Данія, Румунія, Чехія, Естонія, Литва, Угорщина, Бельгія, Сполучене Королівство, Німеччина, Франція. Частка українського одягу в загальному імпорті одягу до ЄС – 0,4%. Імпорт одягу в ЄС із України в 2016 році становив 306, 9 млн євро. Тут є колосальні можливості для росту.
Учасники майстер-класу мали можливість подати заявки на участь у відборі компаній для розробки індивідуальних стратегій експорту до ЄС. Відібрані вітчизняні виробники одягу отримають підтримку та наставництво в розробці стратегії експорту до ЄС і плану її впровадження. Експортні стратегії розроблятимуть спільно міжнародний експерт Джуліан Лоусон Гілл, сертифіковані консультанти з експорту ТПП України, Київської, Чернігівської, Харківської та Хмельницької торгово-промислових палат.
Планується, що наприкінці вересня цього року в ТПП України відбудеться аналогічний майстер-клас для вітчизняних виробників взуття.
Теги: ТППУ, Бізнес, підприємництво, експорт, тренінг, легка промисловість, майстер-клас