22–23 квітня в Торгово-промисловій палаті України вперше відбулися національна спеціалізована виставка підприємств легкої промисловості «Уніформа як обличчя бізнесу» та технологічний форум «UPDATE українського легпрому», організовані спільно з Національним галузевим партнерством в легкій промисловості України.
Представники українських кластерів із виробництва одягу продемонстрували свою продукцію – уніформу для готельного та ресторанного бізнесів, медичних закладів, транспортних і будівельних компаній, військових структур, офісного та виробничого персоналу.
Серед відвідувачів виставки – представники департаментів закупівлі міністерств, мерій міст, авіакомпаній, Укрзалізниці, медичних і військових закладів, банків, готелів, ресторанів і багато інших.
Також були присутні професійно-технологічні, учбові заклади, постачальники обладнання.
«Виставка і форум – це прекрасна можливість зустрітися представникам галузі. Тут можна навчитися, послухати, знайти нових партнерів. І це – чудовий час об’єднати спільні інтереси з метою розвитку галузі, створити її єдину систему», – сказала Голда Виноградська, голова Національного галузевого партнерства в легкій промисловості України.
«Зараз дуже важко працювати самостійно. Проте, не можу не радіти розвиткові галузі. Ми починали з 7 людей, зараз у кластері працюють вже 32 особи. Отже, ми доводимо, що в Донецькому регіоні все ще є промисловість. Ці форум і виставка – як свіжий подих. Ми вже говоримо про співробітництво з іншими кластерами та навчальними закладами», – поділилася враженнями Любов, представниця ТО Донбас Фешен Кластер.
Легка промисловість України має труднощі через ряд причин: відсутність інвестицій, високі податки, контрабандна тканина, висока вартість імпортних матеріалів, роз’єднаність між регіональними осередками галузі.
«У нас є можливості для розвитку, проте хотілося б більше співпрацювати з іноземними компаніями. На жаль, економічна ситуація не дає розвиватися далі, виходити за межі. Сподіваємося, що це зміниться», – вважає Тетяна, представниця ТМ Zoryana (м. Харків).
«Аби вітчизняний бізнес пішов вгору, потрібно, щоб на міжнародній арені усвідомили: Україна – це текстильна країна. А для цього не потрібно чекати допомоги від когось, а самим згуртовуватись і рухатись вперед», – зауважив Геннадій Чижиков, президент ТПП України.
«Нам потрібне об’єднання галузі: дизайнерів, майстрів, виробників, постачальників. Це дасть поштовх виробництву, підніме його на новий рівень. Саме тому я вдячна ТПП України за можливість проведення таких заходів, які об’єднують підприємців, владу, споживачів і підтримують український легпром», – прокоментувала Голда Виноградська.
Під час форуму учасники отримали інформацію щодо інновацій, мінімізації витрат і підвищення ефективності виробництва. Мета виставки – привернути увагу, знайти потенціальних клієнтів та об’єднати інтереси різних кластерів – була досягнута.