(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

За час карантину до системи Торгово-промислових палат в Україні надійшло понад 10 тисяч звернень

26.04.2020

З моменту введення карантину на території України до системи ТПП в Україні надійшло понад 10 тисяч звернень щодо отримання консультацій і документального підтвердження для можливого звільнення від виконання умов договору і зобов'язань згідно із законодавчими й іншими правовими актами.

У тому числі про отримання документального обґрунтування для продовження термінів виконання договору або законодавчих зобов'язань без застосування штрафних санкцій/пені за прострочку, що виникла в зв'язку з введенням карантину, а також іншими обставинами, які роблять об'єктивно неможливим виконання зобов'язань.

Майже 87% звернень були пов'язані з отриманням консультацій щодо врегулювання питань із замовниками і необхідних дій у разі зриву виконання зобов'язань контрагентами через настання форс-мажорних обставин.

За місяць карантину співробітниками ТПП України та регіональних ТПП також було розглянуто близько 1300 звернень про засвідчення форс-мажорних обставин і отримання відповідного сертифіката.

«У 75% підприємців форс-мажор виник у зв'язку з введенням карантину, в результаті чого багато сфер повинні були припинити свою діяльність. Ще в 15% випадків підприємці не можуть вчасно виконати зобов'язання через призупинення пасажирського транспортного сполучення. Дані обставини стали причинами відсутності більшої частини співробітників на робочих місцях, що призводить до простоїв у багатьох сферах діяльності. В тому числі, надходять звернення про ускладнення і неможливість отримання необхідних дозвільних документів у державних органах у зв'язку з введеними карантинними заходами у відповідних державних організаціях», – сказав президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков.

Він пояснив, що всі звернення заявників та подані документи детально вивчаються уповноваженими особами палат для встановлення причинно-наслідкового зв'язку між обставиною і неможливістю виконання заявником своїх конкретних зобов'язань.

«Ми вивчаємо договірну базу й обставини, на які посилається одна зі сторін. Найчастіше в процесі вивчення документів виявляються факти, коли за засвідченням форс-мажорів звертаються компанії, які намагаються посилатися на обставини введеного карантину як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання зобов'язань через проблеми, що виникли давно. В цьому випадку потрібно розуміти, що їх некоректно подані документи і нечесні обґрунтування можуть стати причинами звернення їх контрагентів до судів, а також  підставою 100% програних справ. Також надходить багато звернень без документів, що обґрунтовують неможливість виконання своїх зобов'язань у зв'язку з певними обставинами. В обох випадках дані факти будуть підставою для оформлення відмов у видачі сертифікатів  таких приблизно 10% від заяв, що надійшли»,  зауважив Геннадій Чижиков.

За період дії карантину система ТПП в Україні, продовжуючи працювати в стандартному режимі, вже оформила понад 600 сертифікатів про наявність форс-мажорних обставин.

У 90% випадків одержувачі посилаються на обставини форс-мажору, через які не можуть виконувати в терміни зобов'язання за договорами, в 5%  за податковими зобов'язаннями, в 3%  дотримуватися положень нормативно-правових актів.

«Наші дані показують, що на сьогоднішній день  у непростій ситуації, що склалася на території України, майже 80% суб'єктів підприємництва знаходять взаєморозуміння і мирним шляхом домовляються про перенесення термінів виконання зобов'язань, що автоматично мінімізує необхідність посилатися на застереження про форс-мажорні обставини й отримання відповідного сертифіката. Дуже важливо підтримувати один одного в цей непростий час»,  зазначив Геннадій Чижиков.