м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Звіт «Барометр бізнесу» за березень 2025

«Барометр Бізнесу» від Торгово-промислової палати України за оновленою методологією:
березень 2025

 

«Зрушення в тіні песимізму: бізнес-очікування поліпшились, але залишаються негативними»

У березні 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу продемонстрував зростання та зупинився на позначці -9,7 ⇧+5,0 пунктів і залишився у зоні негативних очікувань. 

Обмежено негативні настрої домінують у всіх без виключення секторах: субіндекси Барометру знаходяться у від’ємній зоні.

У секторах виробництва та послуг зафіксовано відчутне ослаблення негативних очікувань (-9,9⇧+7,4 та -4,4⇧+7,7 відповідно). 

Незначне посилення негативних очікувань відчувається у секторах будівництва та торгівлі (-8,0⇩-3,7 та -14,7⇩-1,9 відповідно). 


 


 

Незалежно від розміру бізнесу у всіх категоріях домінують негативні очікування, але має місце їх послаблення як серед представників мікро (-8,1⇧+7,6), малих (-6,3⇧+8,2), середніх (-12,8⇧+0,6), так й великих (-13,7⇧+6,3) підприємств. 

Бачення експортерів щодо майбутнього  знаходиться у тренді, притаманному всьому бізнесу, й характеризується послабленням песимістичних очікувань (-9,0 ⇧+8,5).


 

 

 

Результати відповідей на запитання стосовно впливу девальвації гривні свідчать, що для відносної більшості бізнесу (44%) це зашкодить. У разі помірної девальвації (до 30%) вплив буде не критичним для 15% респондентів. У разі значної (понад 30%) девальвації гривні 15% бізнесів отримають позитивний ефект. На майже чверть респондентів девальвація гривні не вплине.

 

 

 

 

Звіт за березень 2025 року доступний за посиланням.

 

 

 

 

Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.

Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.

 

Про «Барометр бізнесу»

«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.

Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.

Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні. 

Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:

  • Значення вище 0 означає зростання або розширення у секторі економіки порівняно з попереднім місяцем.
  • Значення менше 0 означає скорочення.
  • Значення 0 вказує на те, що немає змін порівняно з попереднім місяцем.

 

Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.

Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.