Барометр бізнесу другий місяць поспіль вказує на поступове зростання негативних очікувань
За результатами восьмого опитування керівників підприємств та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, загальний індекс Барометру бізнесу знизився до позначки 43,3 пункти, демонструючи падіння на ⇩-1,3 пункти порівняно з квітнем цього року. Барометр бізнесу другий місяць поспіль демонструє поступове посилення негативних очікувань.
Збереження ситуації очікується лише в секторі будівництва. Значення індексу Барометру бізнесу дорівнює 50 пунктів, але динаміка відносно минулого місяця негативна – ⇩-2,5 пункти.
Незначне відносне покращення у секторі послуг (⇧+0,4 пункти індексу Барометру) виявилось недостатнім, щоб перетнути позначку 50 пунктів (зупинилось на значенні 46,7) та перейти у зону домінування позитивних очікувань.
Сектор торгівлі характеризується незначним переважанням негативних очікувань, які дещо посилились минулого місяця - 45,7⇩-1,5).
Найбільш скрутне положення очікується у секторі виробництва - 39,5⇩-2,7.
Найменші за розміром мікро підприємства дивляться у майбутнє більш оптимістично (47,4⇧+3,4), ніж більш великий за розміром бізнес, який до того ж демонструє негативну динаміку: малі підприємства – 41,7⇩-2,2; середні – 41,1⇩-4,7; великі – 37,1⇩-10,7).
Позиція експортерів щодо майбутнього помірно покращилась, але залишилась в зоні негативних очікувань. Має місце зростання індексу Барометру бізнесу на ⇧+0,3 пункти до 44,6 пунктів.
Гаряче питання травня щодо зняття обмежень на доступ до банківської таємниці продемонструвало чітку позицію бізнесу. 75% респондентів вважають такі зміни недоцільними. З них 47% переконані, що це призведе до зловживань, а 28% вважають, що поточні обмеження є адекватними. Лише 10% позитивно ставляться до зняття обмежень, а 15% вагаються з відповіддю.
Звіт за травень 2024 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу
Доступ до звіту «Барометр бізнесу» за квітень 2024 року: https://ucci.org.ua/uploads/files/662a60c805beb735335478.pdf
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»: