м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Барометр бізнесу

«Барометр Бізнесу» від Торгово-промислової палати України

 

У квітні 2024 року загальний індекс Барометру бізнесу демонструює незначне падіння порівняно з березнем цього року, негативні очікування домінують. 
 

За результатами сьомого опитування керівників підприємств та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, загальний індекс Барометру бізнесу знизився до позначки 44,6, демонструючи падіння на -1,2 пункти порівняно з березнем цього року.  Індекс Барометру бізнесу все ще знаходиться нижче граничних 50 пунктів, що свідчить про домінування негативних очікувань. 

Покращення очікуються у секторах Будівництва та Торгівлі зі значним зростанням у порівнянні з березнем 2024 року. Індекси Барометру: для сектору будівництва – 52,5+11,1, для сектору торгівлі – 47,2+5,1.

Сектор послуг знову продемонстрував погіршення умов ведення бізнесу  - 46,3-0,4.  

Сектор виробництва після відносного покращення в березні 2024, знову характеризується погіршенням очікувань 42,2-3,5.

 

 

 

Мікро- та  малі підприємства вважають, що негативні тенденції залишаться домінуючими – значення індексу 44,0 та 43,9 пунктів при зниження показників до -3,5 до -2,6 пунктів відповідно.

Середні та великі підприємства дивляться в майбутнє більш впевнено ніж мікро- та малі, на рівні 45,8 та 47,8 пунктів Барометру зі зростанням в порівнянні з березнем 2024 року на +2,9 та +2,2 пункти. 

Очікування експортерів помірно погіршилися. Має місце падіння індексу Барометру на -0,7 пункти до 44,3 пунктів.

 

 

Відповіді на гостре питання місяця демонструють позицію бізнесу щодо економічного бронювання працівників. Лише 9% респондентів не готові платити за бронювати працівників. 64% готові бронювати працівників, але прийняття рішення залежить від умов бронювання та кількості працівників, яких вони готові забронювати. На будь-яких умовах готові бронювати лише 11% бізнесів, а 16% підтримують чинну модель уряду щодо бронювання.

 

 

Звіт за квітень 2024 року доступний за посиланням.

 

 

 

Щомісячно, крім регулярного опитування, яке проводиться в останні 2 дні місяця та перші 3-5 днів наступного місяця, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.

Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.

Доступ до звіту «Барометр бізнесу» за березень 2024 року: https://ucci.org.ua/uploads/files/662a60c805beb735335478.pdf

 

Про «Барометр бізнесу»

«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.

Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.

Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні. 

Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:

  • Значення вище 50 означає зростання або розширення у секторі економіки порівняно з попереднім місяцем. 
  • Значення менше ніж 50 означає скорочення.
  • Значення 50 вказує на те, що немає змін порівняно з попереднім місяцем.

 

Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України в рамках Проєкту «Підтримка інклюзивного економічного розвитку в Україні шляхом узгодження експортної стратегії з регіональним розвитком і ЦСР», що фінансується урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у співпраці з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні.

Думки, висновки чи рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) та упорядникам (упорядницям) і не обов’язково відображають погляди уряду Німеччини, GIZ або інших агенцій ООН.

 

Медіа Партнери