м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

СУМСЬКИЙ АЕРОПОРТ – НА СТАРТІ НОВИХ ЗМІН

25.01.2018

Розвиток інфраструктури – вагомий аргумент для інвесторів. Впродовж тривалого часу доля Сумського аеропорту залишалася невизначеною. Утім, нині він отримав новий шанс для радикальних змін.

За словами директора ОКП «Аеропорт «Суми» Костянтина Єфіменка, 11 жовтня 2017 року відбулася попередня презентація Стратегії розвитку аеропорту «Суми». Нині готується звіт розробників, в якому будуть надані конкретні пропозиції та розрахунки для формування детального плану дій з відродження аеропорту.

Наразі підприємство має необхідний набір відповідних сертифікатів, а саме: сертифікат аеродрому, сертифікат служби авіаційної безпеки, сертифікат світло-сигнальної системи, які дають можливість приймати і випускати повітряні судна, щоправда з певними обмеженнями, пов'язаними з можливостями злітно-посадкової смуги (ЗПС). Нині аеропорт приймає повітряні судна типів Embraer-145,Saab-340, АН-74, АН-24, які виконують чартерні рейси. Їх використовують спортивні команди: футбольні клуби «Динамо» (Київ), «Шахтар» (Донецьк), «Дніпро» (Дніпро), збірна команда Республіки Македонія з гандболу, делегації митців, які приїздять на фестивалі Сумщини, вищі посадові особи держави під час офіційних візитів.

Також аеропорт «Суми» активно співпрацює з київською льотною школою «Кондор», яка здійснює тренувальні польоти з аеродрому «Полтава» на літаках АТ-3 та Beechcraft-76. Водночас аеропорт «Суми» приймає літаки й вертольоти авіації загального призначення типів Piper23-250, Bell-429, Robinson-66, Enstrom-480, CTSL, MS-880, MS-885 та інші. Здебільшого ці чартерні рейси і польоти здійснюють бізнесмени та приватні особи-власники повітряних суден.

«Реальний стан інфраструктури нашого підприємства на сьогодні, у порівнянні з 2015 роком, кардинально змінився. Завдяки рішенням депутатського корпусу Сумської обласної ради наразі всі структурні підрозділи аеропорту наполегливопрацюють над виконанням своїх обов’язків. Вимоги при сертифікації як окремих служб, так і аеродромів в цілому, єдині в Україні, і з 1 січня 2018 року – повністю відповідають європейським. Тому професійній підготовці і сертифікації персоналу, утриманню техніки, обладнання та інфраструктури аеродрому відповідно до вимог Державіаслужби України керівництвом аеропорту приділяється першочергова увага», – наголосив Костянтин Єфіменко. 

За його словами,підприємство потребує значних інвестицій. Для прийняття рішення керівництвом області і депутатським корпусом про фінансування проекту реконструкції аеропорту здійснено фахове обстеження стану ЗПС аеропорту, розробляється Стратегія розвитку аеропорту. У грудні 2016 року Розпорядження Кабміну України аеропорт «Суми» переведено з категорії пасажирських в категорію вантажно-пасажирських. Збудовано вантажний термінал. Утім,згідно з Митним кодексом, аеропорт має виконати ще цілу низку вимог, які передбачають додаткові витрати, говорить очільник аеропорту. Нині аеропорт «Суми» шукає підприємства, зацікавлені в авіаперевезеннях. Проведено перший раунд переговорів з польською компанією «Аirinnovation» щодо співробітництва.

Результатом перемовин з польською льотною школою «GrafpromAviation» стало підписання Меморандуму про співпрацю і партнерство між Сумською обласною радою, Сумською обласною державною адміністрацією і «GrafpromAviation» (Республіка Польща). Наразі триває розробка та узгодження «дорожньої карти» подальшого співробітництва. При виконанні всіх умов, необхідних для функціонування льотної школи, сертифікованої EASA (Європейською агенцією авіаційної безпеки), вона запрацює на базі аеропорту «Суми».

У планах – завершити сертифікацію цієї діяльності, відремонтувати та технічно оснастити приміщення учбового блоку. Після виконання цих вимог «GrafpromAviation» отримає можливість розпочати навчання іноземних та українських курсантів для отримання пілотської ліцензії EASA категорій PPL, CPL.

Тож, аеропорт «Суми» працює і має всі шанси в найкоротші терміни відродити авіаційні пасажирські перевезення.

 

Анонси

Останні новини