Засновник бізнес-академії 4Smart про те, чому звід корпоративних правил – обов’язкова частина будь-якої успішної компанії.
За 14 років управління компаніями я зрозумів одну річ – бізнес не може ефективно функціонувати без правил. Майже всі власники бізнесу розслабляються, коли чують ці слова. Вони вважають, що їх компанії працюють за правилами й їм немаєпро що хвилюватись. Та проблема в тому, що ці правила не прописані. А якщо немає документу, немає і що виконувати. Серед моїх знайомих власників малого та середнього бізнесу тільки 10% прописали та задокументували у своїх компаніях внутрішні «закони». Відсоток компаній, де співробітники знайомі із цим документом і дотримуються його, ще менший.
Чому відсутність правил небезпечна для бізнесу
Так, величезна частина компаній існує без правил і при цьому все одно досягає своїх показників. Більш досвідчені співробітники усно розповідають новачкам про те, як у них прийнято взаємодіяти. Зовсім невеличкий бізнес дійсно може собі це дозволити. Та тільки власник захоче розвиватися та розширювати колектив, він відчує всі складнощі. Справа в тому, що без прописаних правил власник жодним чином не може на них вплинути:
Доки правила існують лише на словах, співробітники не вважають за потрібне їх виконувати. І вони мають рацію – їх ніхто не зобов’язував.
Але що таке правила? Це –ідеологія власника. Як він зробить бізнес таким, яким його задумав, якщо не транслює свої основні принципи колективу?
Як він збереже дисципліну й уникне обурення з приводу будь-яких нововведень?
Відповідь – ніяк. Принаймні, доки документ із правилами не з’явиться матеріально. Далі співробітники вирішують, чи готові вони працювати за ними. Якщо ні, їм слід підшукати іншу компанію із відповідною політикою.
Як оформити корпоративні правила
Я кажу не про інструкції про те, як брати відгул чи лікарняний. Корпоративні правила охоплюють усі аспекти взаємодії між колегами:
Рекомендую оформити такий великий документ особливим чином – у вигляді правил, принципіві парадигм роботи компанії.
Пунктів може бути скільки завгодно. У моїх бізнесах їх 36,6 – саме стільки потрібно, аби підтримувати здоровий температурний режим у компанії.
Ось деякі з них:
Звід корпоративних правил необхідний компанії. Та не заради галочки. Співробітники дійсно мають знати та виконувати їх. Без цього навіть найсправедливіші та найграмотніші правила не мають жодної сили.
Проте із прописаними та затвердженими правилами, принципами й парадигмами компанія працює злагоджено. І що найголовніше – вона готова до розвитку і зростання.
Теги: ТППУ, Бізнес, експертна думка