(044) 584-28-24  
м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Стратегії взаємодії з контрагентами і управління ризиками

15.07.2021

14 липня відбувся черговий захід для МСБ, організований Дніпропетровською торгово-промисловою палатою в рамках ініціативи COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ проєкту «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини, і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Майстер-клас під назвою «Стратегії взаємодії з кредиторами і постачальниками для МСП» зібрав півсотні представників бізнесу з різних регіонів України. 

Анна Урусова і Михайло Романов, представники компанії Crowe Mikhailenko, яка входить до міжнародної мережі Crowe Global, восьмої за розміром аудиторської мережі в світі, надали інструменти побудови стратегії роботи з контрагентами та методики роботи з ризиками.

Як зазначила Анна Урусова, щоб уникнути неприємних ситуацій,  варто перевірити потенційних контрагентів перед початком роботи з ними, а не розбиратися по факту. Перевірка благонадійності партнера особливо важлива в роботі з іноземними контрагентами, але й з вітчизняними компаніями варто бути обережними і зібрати максимум інформації. Тож слід  робити перевірку контрагентів перед  укладанням договору.

Для цього у відкритому доступі існують ресурси, які дозволяють своїми силами отримати інформацію про потенційних бізнес-партнерів і зважити ризики невиконання ними в майбутньому договору. Це відкриті реєстри, сайти-агрегатори, платні інформаційні бази даних. Але там дані не завжди коректні – інформація може бути застарілою, важливі документи прихованими. Тому для більшої впевненості можна скористатися послугами сторонніх консультантів, які мають доступ також і до закритих джерел, недоступних замовнику у публічному просторі.

Спікерка акцентувала увагу на випадках, при яких необхідно перевіряти потенційного партнера (контрагента) і рекомендувала поставитися до цього питання відповідально, щоб уберегти себе від незапланованих витрат і позаштатних ситуацій. 

Також було приділено увагу будуванню відносин із зовнішніми кредиторами, укладанню зовнішньоекономічних договорів, застосуванню електронного документообігу і форс-мажорним обставинам, які виникають внаслідок введення карантину.

Від Михайла Романова представники малого та середнього бізнесу дізналися про типи ризиків у підприємницькій діяльності, їх природу і наслідки. 

Ризик, як зазначив спікер, - це один з неминучих, але досить важливих елементів будь-якої діяльності, яка здійснюється під впливом багатьох факторів. Домагаючись найбільшої ефективності організації та здійснення актів купівлі-продажу, підприємець постійно стикається з можливістю не тільки не отримати очікуваний прибуток, але і втратити те, що він вже має. Це може бути викликано різними причинами: і несприятливими природними умовами, і діяльністю конкурентів, і невмілими діями самого підприємця та ін. Отже, виникає необхідність оцінити ризик, постаратися його передбачити і знизити до мінімуму можливі негативні наслідки. Якщо дії, пов'язані з ризиком, виявляються неминучими, то потрібно навчитися розумно ризикувати.

Для підтримки стійкої роботи компанії підприємцю необхідно займатися виявленням і аналізом чинників, що впливають на рівень ризиків. Як це робити, як будувати стратегію роботи з ризиками, які існують методології, сценарії і бізнес-рішення у роботі з ними – таку вичерпну інформацію представники МСБ отримали на тренінгу.

Якщо Ви – представник МСБ і маєте потребу в індивідуальній консультації від експертів за напрямами оптимізації бізнес-процесів, раціонального використання IT-технологій, ревізії стратегії розвитку, маркетингу, HR, впровадження інструментів антикризового управління, розвитку каналів продажів, експорту, ощадливого виробництва, мінімізації ризикових складових у договірній роботі, відправляйте запит на консультацію на e-mail: [email protected]  Наші консультанти зв'яжуться з Вами для надання допомоги.