м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Все важливе про експорт товару

26.04.2021

21-22 квітня в рамках проєкту «EU4Business: Конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується ЄС та урядом Німеччини і реалізується GIZ, відбувся онлайн-тренінг «Збільшення шансів виходу на експортні ринки в умовах кризи COVID-19», організований COVID-19 Бізнес-клінікою в місті Дніпро.

Навчання проводили тренери-практики Галина Перепелиця  (досвід понад 10 років, включно з двома роками міжнародного досвіду на ринках Балканських країн, сертифікована консультантка з експорту до країн ЄС, сертифікована консультантка та тренерка з питань технічного регулювання та доведення відповідності, консультантка з ринкових досліджень Програми «Train the trainer» Естонського інституту маркетингу, розробниця та тренерка навчальної програми «Export BootCamp» програми КЕУ проєкту USAID, національна консультантка з надання консалтингових послуг з питань доступу до ринків ЄС проєктів ПРООН.) і Євгенія Литвинова, яка має  більше 10 років досвіду роботи в управлінні і понад 20 успішно розроблених проектів, є сертифікованою тренеркою, аналітиком, президенткою  Клубу експортерів України, працює з більш ніж 45-ма країнами. 

Під час заходу тренери надали велику кількість гарячих, свіжих інструментів, які стануть у нагоді навіть тим, хто вже давно займається експортом. Ці інструменти корисні тим, що дають підприємцям можливість  переосмислити, чи все робилося правильно і чи все на сьогоднішній день з урахуванням різкої зміни світової ситуації правильним і залишається. Кон'юнктурна світова ситуація змінюється з неймовірною швидкістю і треба встигати підлаштовуватися під ці зміни. 

Як зазначила Галина Перепелиця, проблеми експортування товару є схожими для всіх країн, всі труднощі і складності є майже однаковими. І підготовка до експорту товару теж має схожий вивірений алгоритм. То ж з чого треба розпочинати? З проведення аудиту експортної спроможності компанії. Проведення порівняльного аналізу сьогодення з докризовим періодом. З розробки стратегії мінімізації тих загроз, які виникли із-за пандемії і зачепили абсолютно всіх експортерів. Обов'язкові маркетингові дослідження для вибору ринку (географія, споживачі, бар'єри, конкуренти), моделі входу на ринок, ціни і логістики, на основі яких розробляється і впроваджується маркетингова стратегія. Важливий необхідний інструмент – дослідження експортних ринків, які сьогодні змінюються дуже швидко, майже кожного дня, виникають нові тренди, нові зміни у потребах і поведінці споживачів. Як робити ці дослідження, на що звертати увагу, де брати інформацію – це теж вивчали учасники тренінгу. Адже чим швидше компанія адаптується, чим швидше буде слідувати за новими трендами, тим вона буде успішніше. Також було приділено увагу такому важливому питанню, як правила захисту персональних даних, що сьогодні вкрай актуально для закордонних країн. 

Євгенія Литвинова розповіла підприємцям про те, як експортувати продукцію українського виробництва за допомогою популярних світових електронних майданчиків (Indiamart, Alibabа, Europages, Amazon, Ec21, ThomasNet та ін). Акцентувала увагу на відмінностях світових майданчиків від інших майданчиків всередині країни. І приділила велику увагу формуванню ціни на товар для різних площадок. Електронні торгові майданчики сьогодні – це двигун торгівлі. Внаслідок карантинних обмежень сьогодні майже немає можливості їхати на виставки і презентувати свою компанію там. Тому сьогодні виставки замінили торгові електронні майданчики, на яких можна продавати все. Але треба розуміти, який майданчик вибрати для свого товару. Дуже важливо обрати цільову площадку. Від цього залежить подальший успіх компанії.

Тож в результаті тренінгу представники експортоорієнтованого бізнесу отримали знання, як знаходити можливості для розвитку експорту, як мінімізувати ті загрози, що виникли із-за пандемії, яка вплинула абсолютно на всіх. І зрозуміли - буває так, що рішення щодо експортного розвитку, які здаються неправильними, можуть мати успіх на інших ринках. Тому що ти входиш на той ринок з нестандартною моделлю, нестандартним кейсом. І ця нестандартність приводить до успіху. Але слід пам’ятати, що успіх на ринку на вашу компанію може чекати лише тоді, коли ви чітко будете розуміти, як ви плануєте увійти на обраний ринок, з якою моделлю, через який канал дійти до своїх споживачів.

Якщо Ви є представником малого та середнього підприємництва з секторів машинобудування, електротехнічна та хімічна промисловість, HoReCa, постачальників для індустрії гостинності і хочете приєднатися до наших тренінгів, отримувати індивідуальні експрес-,  глибинні та групові професійні консультації, доступ до інформаційних та презентаційно-методичних матеріалів на допомогу в оптимізації бізнес-процесів, раціональному використанні IT-технологій, ревізії стратегії розвитку, маркетингу, HR, впровадженню інструментів антикризового управління та підвищення чутливості фінансового аналізу свого бізнесу, розвитку каналів продажів, експорту, ощадливого виробництва, мінімізації ризикових складових у договірній роботі, зміцнення ланцюгів постачання, моніторингу державних та неурядових програм підтримки МСБ у період економічних наслідків пандемії, проходьте  опитування за посиланням. І ви отримаєте безкоштовну допомогу в рамках ініціативи COVID-19 БІЗНЕС-КЛІНІКИ м. Дніпро, що імплементується в Україні GIZ за підтримки ЄС та Уряду Німеччини. Відправити запит на консультацію - знайомство з проєктом ви також можете на e-mail: [email protected]. Наші консультанти зв'яжуться з вами для надання допомоги та пропозицій самих корисних заходів, матеріалів та інфраструктури.