Авіаційний і туристичний комітети при ТПП України підготують спільне звернення до міністра інфраструктури з проханням переглянути наказ № 433 із метою встановлення рівних умов для всіх регіональних аеропортів і ставки єдиного аеропортового збору по всій Україні. Це сприятиме залученню на вітчизняний ринок нових авіакомпаній, європейських лоукостів, а також розвитку авіаційних сполучень і збільшенню кількості рейсів.
В Україні аеропортовий збір є регульованим тарифом, до якого входять вартість палива, опалення, зарплата персоналу тощо. Вітчизняні аеропорти стикаються із високою конкуренцією з боку інших європейських аеропортів, а чинні аеропортові збори не сприяють активному розвиткові та здешевленню авіаперевезень.
Нещодавно Міністерство інфраструктури України оприлюднило проект наказу, яким планується змінити аеропортові збори в Міжнародному аеропорту «Бориспіль» із $17 до $13 за кожного відправленого пасажира. Отже, у разі затвердження наказу, за новою ставкою збору, при максимальній знижці у 80%, авіакомпанія платитиме лише $2,6. У свою чергу, аеропорт буде змушений розвивати неавіаційні види доходів, щоб компенсувати зниження прибутку з авіаційних зборів. На останні можна буде отримати знижку до 30%. Раніше таких механізмів стимулювання чартерних перевезень аеропорт не мав. Існує також вірогідність, що впровадження змін допоможе здешевити вартість авіаквитків для українців, а аеропорту – значною мірою збільшити пасажиропотік, і як наслідок – прибутковість.
На думку Міністерства, такі зміни мають піти на користь усім учасникам ринку, але їх дійсний вплив на авіаперевезення покаже лише час.
Нагадаємо, аеропортові збори за обслуговування повітряних суден і пасажирів у державному підприємстві «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» останній раз затверджувалися у 2008 році.
Текст звернення Авіаційного і Туристичного комітету ТПП України
Теги: ТППУ, комітет, авіаційний комітет, авіація