м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Бізнес і влада України та Китаю обговорили можливості поглиблення своєї співпраці у рамках проекту «Один пояс, один шлях»

05.07.2018

Обидві країни мають розробити спільну стратегію своїх відносин, поглибити співпрацю на рівні торгово-промислових палат, просунути взаємодію в аграрній сфері, інфраструктурному будівництві, добувній і обробній промисловості.

На українсько-китайському економічному форумі, що відбувся в ТПП України, було зазначено, що на сьогоднішній день у рамках реалізації проекту китайська сторона робить акценти на співпрацю з країнами Східної Європи, з ключовим наголосом на Польщу, а також кавказького регіону, з акцентом на Грузію. А Україна, яка має надзвичайно вигідне географічне розташування, має намір використовувати свої переваги в рамках проекту.

У форумі взяли участь офіційні представники Китайської ради просування міжнародної торгівлі (China Council for the Promotion of International Trade), а також численна делегація бізнесменів і торгових організацій Піднебесної.

 «Сьогоднішній захід має глобальний характер. Ініціатива «Один пояс, один шлях» є для України дуже цікавою програмою. Я впевнений, що у неї велике майбутнє, перш за все в контексті українського бізнесу. Просуванню українсько-китайських торговельно-економічних зв’язків багато в чому сприяють високий рівень політичних відносин двох країн і діяльність Комісії зі співробітництва між урядами України та КНР», − сказав Валерій Король, віце-президент ТПП України.

На думку української сторони, співпраця з Китаєм − стратегічний напрям, оскільки ця країна є ключовою серед зовнішньоторговельних партнерів України. Водночас, Україна очікує не тільки участі КНР у реалізації проектів на своїй території, а й конкретних інвестиційних пропозицій від китайського бізнесу.

 «КНР розглядає Україну як важливого партнера. Китайсько-українське торговельно-економічне співробітництво має величезні перспективи. В України − стабільна економіка, багаті природні ресурси і відмінна виробнича база. Ми пропонуємо українському бізнесу взяти участь у великому експортному ярмарку, що відбудеться у Шанхаї у цьому році», − запросила Джан Йі, заступник генерального секретаря Китайської міжнародної торгової палати.

 Важливою є також реалізація конкретних проектів двосторонньої співпраці. Як зазначив заступник міністра інфраструктури України Віктор Довгань, за останній рік на цьому терені вдалося досягти помітних успіхів.

«На наш ринок прийшли три китайські компанії, що спеціалізуються в дорожньому будівництві, а також China Harbour Engineering company Ltd., яка модернізує порти. Разом із тим, Київ хоче відійти від нинішньої практики, в рамках якої велика частина спільних із Китаєм проектів реалізується за рахунок власних коштів України або позик від міжнародних фінансових організацій. Ми повинні почати брати кредити у китайських банків − Ексімбанку Китаю й інших», − підкреслив Віктор Довгань, заступник міністра інфраструктури України.

За його словами, одним із перших проектів на нових умовах може стати будівництво моста в Кременчуці «Центральна Україна».

«Ми бачимо, що інтерес із боку Китаю до двосторонніх форумів стрімко зростає. На жаль, розмір китайських інвестицій залишається невеликим, але, разом із тим, КНР залишається другим економічним партнером України вже шостий рік поспіль. Торгівля товарами та послугами між нами постійно нарощується. Між Україною та Китаєм відкрито прямі рейси, діє спрощене оформлення віз по прильоту в Україну. Все це сприяє розвитку наших відносин», − Лю Джинь, радник з торговельно-економічних питань Посольства Китайської Народної Республіки в Україні.

Нагадаємо, що метою проекту «Один пояс, один шлях», ініційованого у 2013 році, є поглиблення торговельних зв’язків між Китаєм і країнами Центральної Азії, Європи і прибережними державами Індійсько-Тихоокеанського регіону. Перш за все, він передбачає будівництво мережі автомобільних шляхів, залізниць, нафтопроводів, електричних мереж, портів і реалізацію інших інфраструктурних проектів. Китай розглядає цей проект як відновлення «Шовкового шляху» по морю і суші з метою доставки своїх товарів на світовий ринок. У зворотному напрямку повинні відправлятися ресурси: нафта, газ, залізна руда, сільськогосподарська продукція й інші сировинні товари. На сьогоднішній день до ініціативи «Один пояс, один шлях» приєдналися 65 країн. Обсяг інвестиційних коштів, уже вкладених у проект, оцінюється в 5 трлн доларів.

Теги: ТППУ, Китай

Анонси

Останні новини

Більше новин