«Поглиблення песимізму: червень 2025 без сигналів на відновлення»
У червні 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу знизився до позначки -13,9⇩-3,0 пунктів, залишаючись у зоні негативних очікувань.
Лише у секторі будівництва зафіксовано очікування бізнесу, наближені до нейтральних (0,7⇩-4,8). Негативні настрої переважають у трьох інших секторах: виробництві (-18,0⇩-4,1), послугах (-8,4⇧+0,4) і торгівлі (-15,2⇩-3,9).
Незалежно від розміру бізнесу, у всіх категоріях домінують негативні очікування. Посилення песимістичних настроїв спостерігається серед мікро (-13,3⇩-3,3) та малих (-15,3⇩-8,4) підприємств, тоді як середні (-14,4 ⇧+1,1) та великі (-5,2 ⇧+4,3) підприємства демонструють поліпшення.
Очікування експортерів залишаються більш песимістичними, ніж у бізнесу загалом (-16,3⇩-0,6).
Результати опитування щодо прискореного закриття ФОП у 2025 році показують, що значна частка бізнесу (42%) пояснює це погіршенням умов ведення бізнесу. Тоді як кожний десятий респондент (10%) пов’язує це з міграцією бізнесу за кордон. 25% представників бізнесу не можуть оцінити через брак інформації, а 8% вважають цей процес несуттєвим для аналізу реальної ситуації в економіці. Лише 14% бачать у цьому ознаку детінізації економіки.
Звіт за червень 2025 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:
Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.
Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.