Барометр бізнесу четвертий місяць поспіль фіксує поступове посилення негативних очікувань
У липні 2024 року загальний індекс Барометру бізнесу зазнав незначного зниження до позначки 40,0 пунктів, демонструючи падіння на ⇩-0,5 пункти порівняно з червнем цього року. Барометр бізнесу четвертий місяць поспіль фіксує поступове посилення негативних очікувань. Сукупне зниження починаючи з березня цього року вже склало ⇩-5,8.
Покращення ситуації прогнозується лише в секторі будівництва. Значення індексу Барометру бізнесу дорівнює 52,5 пункти, але кількість оптимістично налаштованих підприємців скорочується (⇩-1,5).
Незначне погіршення очікувань бізнесу у секторі послуг (46,2 пункти), але динаміка позитивна (⇧+0,2).
Сектор виробництва характеризується поступовим посиленням негативних очікувань (36,8 ⇩-0,7).
Найбільш скрутне положення прогнозується, як і минулого місяця, у секторі торгівлі – 34,8 ⇩-1,6 пунктів
Відносне покращення очікувань спостерігається лише серед представників великих підприємств (47,5 ⇧+4,2). Найбільш негативно у майбутнє дивляться представники середнього бізнесу і їх прогнози погіршуються (32,7 ⇩-6,2).
Бачення експортерів щодо майбутнього характеризується подальшим посиленням песимістичних очікувань (37,3 ⇩-1,3).
Опитування щодо впливу передвиборчої кампанії у США на економіку України показало наступне – переважна більшість респондентів (63%) прогнозують погіршення економічної ситуації, а 30% вважають, що передвиборча кампанія не матиме істотного впливу. При цьому лише 7% очікують покращення економічного становища. Це свідчить про високий рівень песимізму серед вітчизняного бізнесу щодо наслідків політичних змін у США.
Звіт за липень 2024 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»: