м. Київ, вул. Велика Житомирська, 33

Звіт «Барометр бізнесу» за лютий 2025

«Барометр Бізнесу» від Торгово-промислової палати України:
лютий 2025

 

«Лютий 2025 – під тиском невизначеності»

У лютому 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу знизився до позначки -14,7 пунктів, демонструючи падіння на ⇩-2,4 пункти порівняно з попереднім місяцем.

Негативні настрої домінують у всіх без виключення секторах: субіндекси Барометру знаходяться нижче нейтрального 0 пунктів.

У секторах будівництво та послуги зафіксовано послаблення негативних очікувань (-4,3⇧+3,9 та  -12,1⇧+0,3 відповідно). 

Натомість посилення негативних очікувань відчувається у секторах виробництва та торгівлі (-17,3⇩-4,5 та -12,8⇩-0,1 відповідно). 

 

 

 

 

Незалежно від розміру бізнесу у всіх категоріях домінують негативні очікування. Помірне посилення песимістичних настроїв має місце серед представників мікро, малих та середніх підприємств торгівлі (-15,7⇩-0,1, -14,5⇩-1,7 та -13,4⇩-4,4 відповідно). 

Більш відчутне поглиблення песимістичних очікувань демонструє великий бізнес (-20,0⇩-12,3).

Бачення експортерів щодо майбутнього  знаходиться у тренді, притаманному всьому бізнесу, й характеризується посиленням песимістичних очікувань (-17,5⇩-9,3).

 

 

 

 

Результати відповідей на запитання стосовно горизонту стратегування або планування діяльності свідчать, що відносна більшість бізнесу (38%) працюють з майбутнім на надзвичайно малому горизонті, який не перевищує 6 місяців. Ще 18% планують діяльність лише на рік. Плани до 3 років мають 29% респондентів, а до 5 років – 6%.  Ґрунтовно працюють з майбутнім через стратегування на період понад 5 років лише 9%

 

 

 

 

Звіт за лютий 2025 року доступний за посиланням.

 

 

 

 

Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.

Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.

 

Про «Барометр бізнесу»

«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.

Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.

Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні. 

Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:

  • Значення вище 0 означає зростання або розширення у секторі економіки порівняно з попереднім місяцем.
  • Значення менше 0 означає скорочення.
  • Значення 0 вказує на те, що немає змін порівняно з попереднім місяцем.

 

Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.

Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.