«Лютий 2025 – під тиском невизначеності»
У лютому 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу знизився до позначки -14,7 пунктів, демонструючи падіння на ⇩-2,4 пункти порівняно з попереднім місяцем.
Негативні настрої домінують у всіх без виключення секторах: субіндекси Барометру знаходяться нижче нейтрального 0 пунктів.
У секторах будівництво та послуги зафіксовано послаблення негативних очікувань (-4,3⇧+3,9 та -12,1⇧+0,3 відповідно).
Натомість посилення негативних очікувань відчувається у секторах виробництва та торгівлі (-17,3⇩-4,5 та -12,8⇩-0,1 відповідно).
Незалежно від розміру бізнесу у всіх категоріях домінують негативні очікування. Помірне посилення песимістичних настроїв має місце серед представників мікро, малих та середніх підприємств торгівлі (-15,7⇩-0,1, -14,5⇩-1,7 та -13,4⇩-4,4 відповідно).
Більш відчутне поглиблення песимістичних очікувань демонструє великий бізнес (-20,0⇩-12,3).
Бачення експортерів щодо майбутнього знаходиться у тренді, притаманному всьому бізнесу, й характеризується посиленням песимістичних очікувань (-17,5⇩-9,3).
Результати відповідей на запитання стосовно горизонту стратегування або планування діяльності свідчать, що відносна більшість бізнесу (38%) працюють з майбутнім на надзвичайно малому горизонті, який не перевищує 6 місяців. Ще 18% планують діяльність лише на рік. Плани до 3 років мають 29% респондентів, а до 5 років – 6%. Ґрунтовно працюють з майбутнім через стратегування на період понад 5 років лише 9%.
Звіт за лютий 2025 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:
Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.
Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.